Corvinus
Corvinus

A gyerekkori videojátékozás néhány aspektusa Magyarországon

Pintér, Róbert (2023) A gyerekkori videojátékozás néhány aspektusa Magyarországon. Médiakutató, 24 (2). pp. 9-28.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
341kB

Official URL: https://mediakutato.hu/cikk/2023_02_nyar/02_a_gyerekkori_videojatekozas_nehany_aspektusa.pdf


Abstract

A gyerekek többsége 6–10 éves korban kezd el videojátékozni idehaza. A cikk feltárja ennek motivációit, a nemi különbségeket, az alkalmi és a hardcore gamerek különbözőségeit. Az eltérések miatt a szülők és a gyerekek nehezen értik meg egymást a gaming kapcsán. Az írás röviden kitér a szülők felelősségére és a lehetséges stratégiákra. A tanulmányban önálló alfejezetet kap a videojáték és a sport kapcsolata, az utóbbi mint a fiatal férfiak elérését napjainkban leginkább biztosító médiatartalom. Az írásban szerepelnek a videojátékozáshoz köthető negatív (erőszak és „függőség”), illetve pozitív témák is. Végül a videojátékozás mint a fiatal felnőtt férfiak menekülési eszköze, illetve az informatikus pályaválasztás előszobája zárja a cikket. Az írás célja egy nagyobb kép felvázolása, miközben újdonságértékét az adja, hogy felhasználja az eNET átfogó kutatásait, amelyek nem elérhetőek a tudományos közösség számára a cikkben bemutatott mélységben.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:digitális szülőség, e-sport, erőszak, függőség, gyerekek, motivációk, nemi különbségek, pályaválasztás, videojátékozás
Divisions:Institute of Data Analytics and Information Systems
Subjects:Media and communication
ID Code:8361
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:30 Jun 2023 12:10
Last Modified:30 Jun 2023 12:10

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics