Corvinus
Corvinus

A fenntarthatóság tétova szószólói — Mit és hogyan kommunikálnak az üzleti iskolák a fenntarthatósággal kapcsolatban?

Csillag, Sára ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5925-1723, Király, Gábor ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4329-725X, Rakovics, Márton ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5830-4870 and Géring, Zsuzsanna ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8242-950X (2023) A fenntarthatóság tétova szószólói — Mit és hogyan kommunikálnak az üzleti iskolák a fenntarthatósággal kapcsolatban? Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (7-8). pp. 58-76. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.07-08.05

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
999kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.07-08.05


Abstract

A jelenlegi és jövőbeli gazdasági vezetők lehetnek az egyik legfontosabb szereplői a fenntartható gazdaság és társadalom felé való átmenet elindításának és irányításának. A felsőoktatási intézmények, különösen az üzleti képzéssel foglalkozó intézmények feladata, hogy felkészítsék őket erre a szerepre. A szerzők írásukban a nemzetközi TOP100 üzleti képzőhely (business school) külső online kommunikációjának vizsgálatán keresztül térképezik fel, hogy az üzleti iskolák hogyan keretezik a fenntarthatóság kérdését a valószínű és lehetséges jövővel kapcsolatban. Eredményeik tükrében az látszik, hogy ezen intézmények közel fele nem foglalkozik a fenntarthatósággal az oktatással kapcsolatos online kommunikációjában, míg a másik fele szinte kizárólag annak gazdasági dimenzióját hangsúlyozza. Kevés bizonyítékot találtak arra, hogy az üzleti képzőhelyek megpróbálnának eltérni a status quo-tól, inkább az látszik az eredményekből, hogy továbbra is a neoliberális világképet erősítik, és a fenntarthatóság csak azon aspektusait építik be, amelyek összeegyeztethetők ezzel a szemlélettel.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:fenntartható üzleti képzés, fenntarthatóság és oktatás, a felsőoktatás jövője, kevert módszertani szövegelemzés
Subjects:Environmental economics
Education
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.07-08.05
ID Code:8417
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:20 Jul 2023 07:09
Last Modified:20 Jul 2023 07:09

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics