Berezvai, Zombor ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7807-2977 (2023) Az érdemjegy torzító hatása a hallgatói véleményezési rendszerekben. Egy természetes kísérlet eredményei. Közgazdasági Szemle, 70 (7-8). pp. 795-812. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.7-8.795
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
180kB |
Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.7-8.795
Abstract
A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy egy hallgatói véleményezési rendszer reformját követően hogyan változott meg az érdemjegy és az oktatók hallgatói véleményezési pontszáma közötti kapcsolat. A reform által hozott legjelentősebb változás az volt, hogy a hallgatói véleményezési kérdőívek kitöltése átkerült a szorgalmi időszak második feléről a vizsgaidőszak utánra, ennek következtében pedig a hallgatók a kitöltés pillanatában már ismerték érdemjegyüket. A panelregressziós eredmények alapján a reform után szignifikánsan több mint kétszeresére nőtt az érdemjegy okozta torzítás, elsősorban az alacsony átlagos érdemjeggyel jellemezhető kurzusokon. Ez hosszú távon növeli a jegyinfláció kockázatát, ezért a kutatási eredmények alapján érdemes úgy kialakítani a hallgatói véleményezési rendszereket, hogy a kitöltés pillanatában a hallgatók még ne ismerjék végső érdemjegyüket.
Item Type: | Article |
---|---|
JEL classification: | C23 - Single Equation Models; Single Variables: Panel Data Models; Spatio-temporal Models I21 - Analysis of Education I23 - Higher Education; Research Institutions |
Divisions: | Institute of Marketing and Communication Sciences |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.7-8.795 |
ID Code: | 8533 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 30 Aug 2023 14:17 |
Last Modified: | 30 Aug 2023 14:17 |
Repository Staff Only: item control page