Wimmer, Ágnes and Csesznák, Anita and Mandják, Tibor (2012) Üzleti kapcsolatok – vállalati szemléletmód és gyakorlat = Business relationships - approach and practice in Hungary. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
436kB |
Abstract
A tanulmányunk fókuszában a vállalatközi kapcsolatok állnak. Az üzleti kapcsolatok, s ezek eredményes és hatékony menedzselése fontos értékteremtő tényező lehet. Az üzleti vállalkozások sikerét saját teljesítményük mellett üzleti partnereik (beszállítóik, alvállalkozóik, közvetítőik, megrendelőik, vevőik) teljesítménye, s a velük való kapcsolat eredményessége és hatékonysága egyaránt befolyásolja. Kutatásunkban a Versenyképesség-kutatás 2009. évi felmérésének eredményei alapján vizsgáltuk a vállalatközi kapcsolatok jellemzőit, lehetőség szerint összevetve a tapasztalatokat a korábbi hasonló felmérések (leginkább a 2004. évi, esetenként az 1996. és 1999. évi) következtetéseivel, eredményeivel. A tanulmányban a hosszú távú vállalati kapcsolatok általános jellemzését követően a kapcsolatok értékelésében megnyilvánuló vállalati szemléletmódot elemezzük, kiemelve, hogy a vállalatvezetők véleménye szerint a stabilitás, a kiszámíthatóság szempontjai általában elsődlegesek a kapcsolatokban rejlő együttműködési, fejlesztési lehetőségekhez képest. Különböző jellemzők (pl. vállalatméret, tulajdonos, teljesítmény) alapján kialakított csoportok véleményét összevetve rámutatunk, hogy az üzleti kapcsolatok megítélésében, a partnerek felé megjelenő elvárásokban a vállalatvezetők szemléletmódjában milyen eltérések észlelhetők. A tanulmány utolsó fejezetében a vevő-szállító kapcsolatokat támogató teljesítménymérési és -menedzsment eszköztárat értékeltük: a kedvező tendenciák, javuló támogatás ellenére sem állítható, hogy megfelelő, hatékony támogatást nyújtanak a vállalati információs és kontrolling rendszerek e kapcsolatok menedzseléséhez. A kutatás eredményeinek elemzése alapján látható, hogy az üzleti kapcsolatokra irányuló növekvő figyelem még kiaknázatlan lehetőségekkel párosul: a szemléletmód és a gyakorlat további fejlődése szükséges, hogy az üzleti kapcsolatok értékteremtő tényezőként a versenyképesség megalapozását, fejlesztését szolgálhassák a vállalatok szélesebb köre számára. ___________ The paper analyses the business relationships characteristics of Hungarian companies, based on data of the Competitiveness research program. Our goal was to characterize the business relationships and the causes of long term contracts and to analyse the view of different executives concerning the value of customer and supplier relationships. The last chapter of the paper evaluate the supporting role of performance measurement and management practice in the development of business relationships.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Series Name: | Versenyképesség kutatások műhelytanulmány sorozat |
Series Number / Identification Number: | TM16 |
Uncontrolled Keywords: | üzleti kapcsolatok, értékes vevői és beszállítói kapcsolatok, teljesítménymérés és -menedzsment, business reltionships, value of customer and supplier relationships, performance measurement and management |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Decision Sciences Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour |
Subjects: | Business organisation Management, business policy, business strategy |
Projects: | TÁMOP-4.2.1.B-09/1/KMR-2010-0005 |
References: | |
ID Code: | 882 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 31 May 2012 11:40 |
Last Modified: | 06 Sep 2012 08:23 |
Repository Staff Only: item control page