Berényi, László ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0596-9315 and Deutsch, Nikolett ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0637-2409 (2023) Technology adoption among higher education students. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 54 (11). pp. 28-39. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.11.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
643kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.11.03
Abstract
A technológia elfogadottsága döntő jelentőségű az innovációk elterjedésében. A technológiával kapcsolatos személyes vélemények és attitűdök alapvetően meghatározók a fejlődés szempontjából. A kutatás célja, hogy hozzájáruljon a technológia elfogadását befolyásoló tényezők megértéséhez felsőoktatási hallgatók körében. A tanulmány a technológiaelfogadási hajlandóság (TAP) modellben megfogalmazott támogató (optimizmus, jártasság) és gátló (függőség, sebezhetőség) tényezőinek mérését, továbbá a TAP-index kiszámítását használja eszközként. A kutatási minta 873 magyar felsőoktatási hallgató válaszait tartalmazza. Az eredmények mérsékelt technológiaátvételi hajlandóságot mutatnak, amelyet a magas optimizmus vezérel. Az elemzésben a tanulmányok típusa (üzleti, mérnöki, közigazgatási) szerepelt csoportosító tényezőként. Az optimizmus hasonló eredményeket mutat a hallgatók között, de a használatban való jártasság a mérnökhallgatók körében magasabb. A Nemzeti Digitalizációs Stratégia céljait figyelembe véve a jártasság javítására irányuló képzési programokra és több szakmai tapasztalatszerzésre van szükség.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | technológiaelfogadás, technológiaátvételi hajlandóság, felsőoktatási hallgatók, varianciaelemzés |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2023.11.03 |
ID Code: | 9501 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 13 Nov 2023 07:44 |
Last Modified: | 13 Nov 2023 07:44 |
Repository Staff Only: item control page