Földvári-Uricska, Erna ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5371-0650 (2023) A gépjárművezetés közbeni mobiltelefon-használat elkerülése érdekében létrehozott videók meggyőző erejének tényezői a Z generáció tagjainak körében. Rendőrségi Tanulmányok, 6 (4). pp. 65-82. DOI https://doi.org/10.53304/RT.2023.4.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
770kB |
Official URL: https://doi.org/10.53304/RT.2023.4.03
Abstract
A rövid, társadalmi célú videók gyakran alkalmazott kommunikációs eszközök a Z generáció irányába, habár a velük folytatott hatékony kommunikáció a legtöbb országban megoldatlan kihívást jelent. 2021-ben egy pilot kutatást végeztünk, melynek során három, a gépjárművezetés közbeni mobiltelefon-használatot bemutató videó által kiváltott érzelmeket mértünk Z generációba tartozó résztvevők bevonásával (13 fő) a Noldus FaceReader arckifejezés-elemző szoftver segítségével. Az észlelt meggyőző hatásra vonatkozó válaszokat a Narratív Bevonódási Skála és retrospektív önbevallásos kérdőívvel elemeztük. A kutatási módszereket felülbírálva (pl. szoftver elérhetősége és az adatok kódolásának időigénye) a Narratív Bevonódási Skála validált, magyar változatát alkalmaztam, illetve kiterjesztett mintán nyílt végű kérdésekkel mértem a meggyőző hatást a Z generáció tagjainak körében (53 fő). A vizsgálathoz három, a Magyar Rendőrség által létrehozott, és az Instagramon megosztott gépjárművezetés közbeni mobiltelefon-használatot bemutató videót alkalmaztam. A válaszokból egyértelműen kiderült a baleset-megelőzési célú hirdetések megosztásának szükségszerűsége (81%) a rendészeti egységek közösségimédia-felületein. Jelen tanulmányban a meggyőző erő tényezőinek bemutatására kerül sor. Az eredményekhez a nyílt végű kérdésekre adott válaszok tartalomelemzése alapján jutottam. Ezek ismeretében pontosabb tartalmat (videókat) lehet létrehozni a témában, figyelembe véve például a célközönség életkorát a közösségimédia-felületeken. A kapott eredmények támpontként szolgálhatnak a rendészeti szervek számára a stratégiai szervezeti kommunikációjukban, növelve társadalmi szerep- és felelősségvállalásukat az online térben.
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Corvinus Doctoral Schools |
Subjects: | Media and communication |
Projects: | ÚNKP-22-3-II. kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Program |
DOI: | https://doi.org/10.53304/RT.2023.4.03 |
ID Code: | 9569 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 19 Dec 2023 08:44 |
Last Modified: | 19 Dec 2023 08:44 |
Repository Staff Only: item control page