Corvinus
Corvinus

A hazai kétszintű felsőoktatási képzés néhány jellemzője

Polónyi, István (2023) A hazai kétszintű felsőoktatási képzés néhány jellemzője. Köz-gazdaság, 18 (4). pp. 53-92. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2023.04.05

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
3MB

Official URL: https://doi.org/10.14267/RETP2023.04.05


Abstract

A tanulmány először röviden áttekinti a hazai felsőoktatás felvételi jellemzőinek alakulását az elmúlt húsz év alatt. Majd elemzi a kétszintű képzésre történő jelentkezések tendenciáját, továbbá a kétszintű képzés részvételi jellemzőit, és a két szint közötti átlépés arányait. Továbbá vizsgálja a képzések vertikális és horizontális arányait hazai adatok alapján és nemzetközi összehasonlításban. Ezt követően a kétszintű képzés végzettjeinek néhány munkaerőpiaci jellemzőjét veszi az írás górcső alá. A hazai diplomás pályakövetési rendszer legutóbbi adatai alapján vizsgálja az alap és mesterképzés végzettjeinek kereseti helyzetét, munkanélküliségi jellemzőit és szubjektív kongruenciáját. Ezt követően az alap- és mesterképzés végzettjeinek relatív keresetarányait is górcső alá veszi hazai és nemzetközi adatok alapján, rámutatva az európai és a tengerentúli tendenciák különbségére.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:kétszintű képzés, jelentkezési és átlépési tendenciák, diplomás pályakövetési rendszer, keresetarányok
JEL classification:A22 - Economic Education and Teaching of Economics: Undergraduate
A23 - Economic Education and Teaching of Economics: Graduate
I21 - Analysis of Education
I23 - Higher Education; Research Institutions
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.14267/RETP2023.04.05
ID Code:9577
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:19 Dec 2023 11:12
Last Modified:19 Dec 2023 11:12

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics