Polónyi, István (2023) A hazai kétszintű felsőoktatási képzés néhány jellemzője. Köz-gazdaság, 18 (4). pp. 53-92. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2023.04.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
3MB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/RETP2023.04.05
Abstract
A tanulmány először röviden áttekinti a hazai felsőoktatás felvételi jellemzőinek alakulását az elmúlt húsz év alatt. Majd elemzi a kétszintű képzésre történő jelentkezések tendenciáját, továbbá a kétszintű képzés részvételi jellemzőit, és a két szint közötti átlépés arányait. Továbbá vizsgálja a képzések vertikális és horizontális arányait hazai adatok alapján és nemzetközi összehasonlításban. Ezt követően a kétszintű képzés végzettjeinek néhány munkaerőpiaci jellemzőjét veszi az írás górcső alá. A hazai diplomás pályakövetési rendszer legutóbbi adatai alapján vizsgálja az alap és mesterképzés végzettjeinek kereseti helyzetét, munkanélküliségi jellemzőit és szubjektív kongruenciáját. Ezt követően az alap- és mesterképzés végzettjeinek relatív keresetarányait is górcső alá veszi hazai és nemzetközi adatok alapján, rámutatva az európai és a tengerentúli tendenciák különbségére.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kétszintű képzés, jelentkezési és átlépési tendenciák, diplomás pályakövetési rendszer, keresetarányok |
JEL classification: | A22 - Economic Education and Teaching of Economics: Undergraduate A23 - Economic Education and Teaching of Economics: Graduate I21 - Analysis of Education I23 - Higher Education; Research Institutions |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/RETP2023.04.05 |
ID Code: | 9577 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 19 Dec 2023 11:12 |
Last Modified: | 19 Dec 2023 11:12 |
Repository Staff Only: item control page