Kazainé Ónodi, Annamária (2023) Felsőoktatási hallgatók tanulási aktivitása. Educatio, 32 (1). pp. 147-154. DOI https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.1.10
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
134kB |
Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.1.10
Abstract
Az oktatásmódszertani fejlesztések célja, hogy a hallgatók minél hatékonyabbansajátítsák el a tananyagot, fejlesszék kompetenciáikat. Ehhez szükséges afelsőoktatási hallgatók különböző tanulási útjainak, szokásainak,preferenciáinak és motivációinak megismerése. A tanulmány 2017 és 2021 közöttgyűjtött összesen 2 766 hallgatói vélemény alapján vizsgálja a hallgatóktanulási aktivitását és szokásait, valamint a különböző tanulási utakat, illetveaz ebben bekövetkező változásokat. Elemzésünkben négy hallgatói csoportotazonosítottunk: 1) folyamatosan, több forrásból tanulók, 2) a tankönyvet és aszemináriumi munkát preferálók, 3) az előadást és a szemináriumi munkátpreferálók és 4) alacsony tanulási intenzitással rendelkezők. Eredményeinkalapján az eltérő hallgatói aktivitás hátterében nem az oktatás minőségénekkülönbözősége, nem is a hallgatók eltérő képességei, sokkal inkább az eltérőmotivációjuk és attitűdjük állt.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás; tanulási utak, motiváció, hallgatói vélemény |
Divisions: | Institute of Entrepreneurship and Innovation |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.1.10 |
ID Code: | 9614 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 10 Jan 2024 12:59 |
Last Modified: | 10 Jan 2024 12:59 |
Repository Staff Only: item control page