Corvinus
Corvinus

Felsőoktatási hallgatók tanulási aktivitása

Kazainé Ónodi, Annamária (2023) Felsőoktatási hallgatók tanulási aktivitása. Educatio, 32 (1). pp. 147-154. DOI https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.1.10

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
134kB

Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.1.10


Abstract

Az oktatásmódszertani fejlesztések célja, hogy a hallgatók minél hatékonyabbansajátítsák el a tananyagot, fejlesszék kompetenciáikat. Ehhez szükséges afelsőoktatási hallgatók különböző tanulási útjainak, szokásainak,preferenciáinak és motivációinak megismerése. A tanulmány 2017 és 2021 közöttgyűjtött összesen 2 766 hallgatói vélemény alapján vizsgálja a hallgatóktanulási aktivitását és szokásait, valamint a különböző tanulási utakat, illetveaz ebben bekövetkező változásokat. Elemzésünkben négy hallgatói csoportotazonosítottunk: 1) folyamatosan, több forrásból tanulók, 2) a tankönyvet és aszemináriumi munkát preferálók, 3) az előadást és a szemináriumi munkátpreferálók és 4) alacsony tanulási intenzitással rendelkezők. Eredményeinkalapján az eltérő hallgatói aktivitás hátterében nem az oktatás minőségénekkülönbözősége, nem is a hallgatók eltérő képességei, sokkal inkább az eltérőmotivációjuk és attitűdjük állt.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:felsőoktatás; tanulási utak, motiváció, hallgatói vélemény
Divisions:Institute of Entrepreneurship and Innovation
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.1.10
ID Code:9614
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:10 Jan 2024 12:59
Last Modified:10 Jan 2024 12:59

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics