Hermann, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9805-9905, Kertesi, Gábor and Varga, Júlia (2024) A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció. Közgazdasági Szemle, 71 (4). pp. 353-378. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2024.4.353
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
444kB |
Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2024.4.353
Abstract
Tanulmányunk a különböző társadalmi hátterű diákok általános iskolai teljesítményében megnyilvánuló különbségek és a szegregáció alakulását mutatja be a 2006 és 2019 közötti időszakban. Számításaink szerint az adott időszakban jelentős mértékben nőtt a különböző társadalmi helyzetű diákok iskolák közötti elkülönülése, és különösen az alacsony státuszú (az alsó jövedelmi ötödbe tartozó) diákok szegregációja erősödött. Az időszak második felében a teszteredmények társadalmi helyzet szerinti különbségei is növekedtek. A szegregáció és a tanulói teljesítmények társadalmi státusz szerinti egyenlőtlenségei között is összefüggést találtunk: azokban a járásokban és városokban, ahol erősebb a szegregáció, jellemzően nagyobbak a teszteredmények társadalmi egyenlőtlenségei is.
Item Type: | Article |
---|---|
JEL classification: | C19 - Econometric and Statistical Methods: Other I21 - Analysis of Education I24 - Education and Inequality |
Divisions: | Institute of Economics |
Subjects: | Mathematics, Econometrics Education Sociology |
DOI: | https://doi.org/10.18414/KSZ.2024.4.353 |
ID Code: | 9888 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 26 Apr 2024 10:38 |
Last Modified: | 26 Apr 2024 10:38 |
Repository Staff Only: item control page