Corvinus
Corvinus

A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció

Hermann, Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9805-9905, Kertesi, Gábor and Varga, Júlia (2024) A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció. Közgazdasági Szemle, 71 (4). pp. 353-378. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2024.4.353

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
444kB

Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2024.4.353


Abstract

Tanulmányunk a különböző társadalmi hátterű diákok általános iskolai teljesítményében megnyilvánuló különbségek és a szegregáció alakulását mutatja be a 2006 és 2019 közötti időszakban. Számításaink szerint az adott időszakban jelentős mértékben nőtt a különböző társadalmi helyzetű diákok iskolák közötti elkülönülése, és különösen az alacsony státuszú (az alsó jövedelmi ötödbe tartozó) diákok szegregációja erősödött. Az időszak második felében a teszteredmények társadalmi helyzet szerinti különbségei is növekedtek. A szegregáció és a tanulói teljesítmények társadalmi státusz szerinti egyenlőtlenségei között is összefüggést találtunk: azokban a járásokban és városokban, ahol erősebb a szegregáció, jellemzően nagyobbak a teszteredmények társadalmi egyenlőtlenségei is.

Item Type:Article
JEL classification:C19 - Econometric and Statistical Methods: Other
I21 - Analysis of Education
I24 - Education and Inequality
Divisions:Institute of Economics
Subjects:Mathematics, Econometrics
Education
Sociology
DOI:https://doi.org/10.18414/KSZ.2024.4.353
ID Code:9888
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:26 Apr 2024 10:38
Last Modified:26 Apr 2024 10:38

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics