Corvinus
Corvinus

Az FMCG kiskereskedők földrajzi terjeszkedésében és innovációs tevékenységében lévő különbségek hatása a vállalatok teljesítményére

Berezvai, Zombor ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7807-2977, Agárdi, Irma ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9102-5403 and Alt, Mónika Anetta (2017) Az FMCG kiskereskedők földrajzi terjeszkedésében és innovációs tevékenységében lévő különbségek hatása a vállalatok teljesítményére. In: Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás. PTE KTK, Pécs, pp. 240-248. . ISBN 978 963 4291 46 6

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
295kB

Official URL: https://emok.hu/hu/component/docs/d-547:az-fmcg-kiskereskedok-foldrajzi-terjeszkedeseben-es-innovacios-tevekenysegeben-levo-kulonbsegek-hatasa-a-vallalatok-teljesitmenyere?format=pdf&Itemid=246


Abstract

Az utóbbi évtizedben a kiskereskedelmi szektort leginkább a nemzetközi terjeszkedés, a technológiai fejlődés és a gazdasági válság formálta, mely kihívásokra a kiskereskedelmi vállalatoknak választ kellett találniuk. Kutatásunkban két stratégiai reakció, a földrajzi terjeszkedés és az innováció kölcsönhatását vizsgáljuk a pénzügyi teljesítményre vonatkozóan, a globális FMCG kiskereskedelmi vállalatok körében. Többféle szekunder adatforrásból gyűjtött adatok alapján 37 európai és észak-amerikai kiskereskedelmi vállalat jövedelmezőségét, földrajzi terjeszkedését és innovációs tevékenységét tekintettük át a 2008 és 2015 közötti időszakban. Kutatási eredményeink azt mutatják, hogy a piaci teljesítmény szorosan összekapcsolódik a kiskereskedők belföldi és nemzetközi diverzifikációjával. Míg a hazai piacon való terjeszkedés sikeresnek bizonyult kevésbé intenzív innovációs tevékenység mellett is, addig a nemzetközi terjeszkedés erőteljesebb innovációs magatartást igényelt a helyi piacokhoz való alkalmazkodás miatt. Ennek következtében a kiterjedtebb nemzetközi működéssel rendelkező európai kiskereskedők rá vannak kényszerítve, hogy több innovációt vezessenek be a piacra, mint az egységes és nagy belföldi piacon működő észak-amerikai kiskereskedők.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:kiskereskedelmi teljesítmény, földrajzi terjeszkedés, kiskereskedelmi innováció
Divisions:Institute of Marketing and Communication Sciences
Subjects:Economic development
Knowledge economy, innovation
Business economics
ID Code:9929
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:14 May 2024 07:26
Last Modified:14 May 2024 07:26

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics