Corvinus
Corvinus

Negatív kampány a pártok közvetlen kommunikációjában Magyarországon

Nábelek, Fruzsina (2014) Negatív kampány a pártok közvetlen kommunikációjában Magyarországon. Politikatudományi Szemle, 23 (4). pp. 92-114.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
866kB

Official URL: http://www.poltudszemle.hu/szamok/2014_4szam/nabelek.pdf


Abstract

Jelen tanulmány a negatív kampány magyarországi alkalmazását vizsgálja a rendszerváltás óta lezajlott országgyűlési választási kampányokban. A dolgozat fő hipotézise szerint a pártrendszer átalakulása és a kampányok fejlődése, professzionalizálódása következtében a rendszerváltás óta nőtt a kampányokban megfigyelhető negatív üzenetek száma, azaz a magyar választási kampányok „negatívabbá” váltak. Emellett a tanulmány arra keresi a választ, hogy hogyan alkalmazzák a magyar pártok a negatív kampányt mint politikai marketing eszközt, milyen szerepet tölt be a kampánystratégiájukban, azaz mely pártok alkalmazzák ezt az eszközt, milyen típusú üzeneteket használnak, és ezeket a kampány során mikorra időzítik. A fenti kérdések megválaszolása érdekében a dolgozat a közvetlen politikusi megszólalások és pártnyilatkozatok tartalomelemzésével vizsgálja a rendszerváltás óta lezajlott országgyűlési választási kampányokat.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:negatív kampány, politikai kommunikáció, politikai marketing, országgyűlési választások
Subjects:Media and communication
Political science
ID Code:2384
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:27 Jun 2016 12:09
Last Modified:27 Jun 2016 12:09

Repository Staff Only: item control page