Mihályffy, Zsuzsanna, Bene, Márton and Nábelek, Fruzsina (2016) Hálózatelemzés és kampánykutatás. Politikatudományi Szemle, 25 (1). pp. 74-97.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
845kB |
Abstract
Tanulmányunk az 1994. évi országgyűlési választást megelőző kommunikációs helyzet elemzésére vállalkozott a Politikai kommunikáció 1990–2015 című kutatás keretein belül, a kampánykutatás és a hálózatelemzés összekapcsolását tűzve ki célul. A kutatás hálózatelemzési módszerekkel dolgozik, és célja, hogy megírja a rendszerváltás utáni két és fél évtized magyarországi politikai kommunikációjának a történetét. Az első adatok elemzése alapján kijelenthető, hogy a magyar politikai közösség interakciós szempontból egységes volt a ’94-es választások előtt, a diskurzusok szintjén azonban kezdett szétválni két protoközösségre, egy jobboldali és egy balliberális blokkra, amelyek közt hídként létezett egy kisebb csoport. Eredményeinknek kampánykutatási hozadéka is van: igazolták a politikusok elsődlegességét és a média csatornaszerepét a kommunikációban, és azt, hogy a nem politikusi személyek szerepe kicsi, amely egybevág a szakirodalom megállapításaival a korai kampányokról.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | kampánykutatás, hálózatelemzés, politikai közösség, politikai kommunikáció, diskurzus, Magyarország |
| Divisions: | Faculty of Social Sciences > Institute for Political Science |
| Subjects: | Media and communication Political science |
| ID Code: | 2454 |
| Deposited By: | Ádám Hoffmann |
| Deposited On: | 13 Sep 2016 12:27 |
| Last Modified: | 13 Sep 2016 12:27 |
Repository Staff Only: item control page


Download Statistics
Download Statistics