Corvinus
Corvinus

Tanulás-munka interface. A valós idejű találkozások jelentősége a digitális oktatási környezetben

Horváth, Dóra and Cosovan, Attila and Horváth, Daniella and Lachin, Namaz (2018) Tanulás-munka interface. A valós idejű találkozások jelentősége a digitális oktatási környezetben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (12). pp. 67-77. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.08

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
875kB

Abstract

Az Y- és Z-generációk tagjai, a digitális bennszülöttek, akik – általában - szüleiket tanáraikat tanítják meg a közösségi média és mobileszközök használatára, bármennyire is önállóak és képesek az önképzésre, az önálló tartalom előállítására, számukra is meghatározó a valós idejű tanulás, tapasztalás és élmények. Ez a generáció már ma is a munkaerőpiacok meghatározó tényezője, ahol a mai munkáltatóknak reagálniuk kell az Y- és Z-generációk által támasztott megváltozott elvárásokra és attitűdökre. Cikkükben a szerzők a designkommunikációs szemléletben megvalósított wikinómikus együttműködés oktatási tapasztalatait mutatják be, mely bizonyítja, hogy a digitalizáció korában is kiemelten fontosak a valós idejű, akár analógnak nevezhető tanulási tapasztalások, melyek kiegészítői és támogatói a digitális, közösségimédia-platformok. Amellett érvelnek, hogy a blended learning, kevert típusú teret és időt áthidaló oktatási módszertanok esetében is az élő, valós idejű tapasztalás optimalizálása meghatározó a tanulási élmény alakulásában. Érvelésüket 2016 és 2018 között vezetett 8 szeminárium, 171 részt vevő hallgató narratív visszajelzéseivel illusztrálják.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:wikinómikus együttműködés, vezetőképzés, Y- és Z-generációk, nyílt problémamegoldás, designkommunikáció
Subjects:Media and communication
Education
Projects:EFOP 3.6.1-16-2016-00013
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.08
ID Code:3831
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:12 Dec 2018 15:47
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page