Browse by Person
Number of items: 44. Czine, Péter, Török, Áron and Horváth, Péter (2020) A fogyasztói magatartás elemzése feltételes választási modellekkel – a mangalicakolbász példáján. Közgazdasági Szemle, 67 (5). pp. 474-494. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.5.474 Török, Áron and Maró, Zalán Márk (2020) A földrajzi árujelzők gazdaságtana – az empirikus bizonyítékok. Közgazdasági Szemle, 67 (3). pp. 263-288. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.3.263 Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 and Maró, Gréta (2024) A metaelemzés lépéseinek bemutatása – Cohen-féle d hatásnagyság alapú elemzés egymintás kontextusban. Statisztikai Szemle, 102 (3). pp. 215-230. DOI https://doi.org/10.20311/stat2024.03.hu0215 Jámbor, Attila and Török, Áron (2019) A regionális kereskedelmi egyezmények létrejöttét meghatározó tényezők. Közgazdasági Szemle, 65 (4). pp. 418-433. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2019.4.418 Török, Áron, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Jámbor, Zsófia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8070-9962, Maró, Gréta, Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182 and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2024) A termelői piacok fogyasztói profiljának szakirodalom-elemzése. Közgazdasági Szemle . DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2024.3.255 Kerényi, Nóra and Török, Áron (2019) A termelői piacok fogyasztói – nemzetközi és hazai kitekintés = The consumers of the farmers’ markets – global and local outlook. Köz-gazdaság, 14 (4). pp. 103-117. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2019.04.30 Majewski, Edward, Komerska, Anna, Kwiatkowski, Jerzy, Malak-Rawlikowska, Agata, Wąs, Adam and Török, Áron (2020) Are Short Food Supply Chains More Environmentally Sustainable than Long Chains? Energies, 13 (18). pp. 1-26. Jámbor, Attila and Török, Áron (2012) Az EU csatlakozás hatása az új tagországok agrárkereskedelmére. In: 13. Nemzetközi Tudományos Napok, 2012. március 29-30., Gyöngyös, Magyarország. Maró, Zalán Márk and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2021) Az Új Selyemút mentén fekvő országokba irányuló magyar export lehetőségei. Külgazdaság, 65 (9-10). pp. 32-59. DOI https://doi.org/10.47630/KULG.2021.65.9-10.32 Tóth, József, Balogh, Jeremiás Máté, Török, Áron and Molnár, Adrienn (2019) Behavioural aspects of innovation decisions: the case of Hungarian food industry. In: 13th International European Forum (Igls-Forum*) (169thEAAE Seminar) on System Dynamics and Innovation in Food Networks, 18-22. February 2019, Garmisch-Partenkirchen, Germany. Kertész, Lili Rebeka and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2021) Bioélelmiszerek vásárlóinak jellemzői Magyarországon – az Ökopiac tanulságai = Characteristics of organic food buyers in Hungary - The case of the Ökopiac. Gazdálkodás, 65 (2). pp. 141-157. DOI https://doi.org/10.22004/ag.econ.310594 Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Agárdi, Irma ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9102-5403, Maró, Gréta and Maró, Zalán Márk (2022) Business opportunities in short food supply chains. Studies in Agricultural Economics, 124 (1). pp. 22-29. DOI 10.7896/j.2253 Maró, Zalán Márk and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2022) China’s New Silk Road and Central and Eastern Europe—A Systematic Literature Review. Sustainability, 14 (3). DOI https://doi.org/10.3390/su14031801 Török, Áron, Jámbor, Attila and Mizik, Tamás (2017) Comparative advantages in the global coffee trade. In: IFAMA World Conference, 2017. június 18-21., Amerikai Egyesült Államok, Miami, Florida. Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Yeh, Ching-Hua ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3645-6256, Menozzi, Davide, Balogh, Péter and Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989 (2023) Consumers' preferences for processed meat. Agricultural and Food Economics, 11 (1). DOI https://doi.org/10.1186/s40100-023-00277-4 Tóth, József, Török, Áron and Balogh, Jeremiás Máté (2019) Deep or wide? Networking tie’s effect on innovation in the European food industry. R and D Management . (Submitted) Maró, Gréta, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Maró, Zalán Márk and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2022) Eliciting University Students’ Attitudes towards Farmers’ Markets: The Hungarian Case. Sustainability, 14 (24). DOI https://doi.org/10.3390/su142416757 Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Yeh, Ching-Hua ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3645-6256, Menozzi, Davide ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5241-1587, Balogh, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8611-0221 and Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989 (2023) European consumers' preferences for fresh fruit and vegetables – A cross-country analysis. Journal of Agriculture and Food Research . DOI https://doi.org/10.1016/j.jafr.2023.100883 Amilien, Virginie ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3472-0383, Discetti, Roberta, Lecoeur, Jean-Loup, Roos, Gun, Tocco, Barbara and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2022) European food quality schemes in everyday food consumption: An exploration of sayings and doings through pragmatic regimes of engagement. Journal of Rural Studies, 95 . pp. 336-349. DOI https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2022.09.009 Tóth, József and Török, Áron (2012) Food SMEs’ innovation profile – the Hungarian case. In: 86th Annual Conference of the Agricultural Economics Society, 16 - 18 April 2012, University of Warwick, Warwick, United Kingdom. Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Koleticsné Lükő, Annaróza and Gál, Péter (2021) Földrajzi Árujelzők Magyarországon – Mi várható a magyar cseresznye ágazatban? : Geographical Indications in Hungary –what can be expected in the Hungarian cherry industry? Köz-gazdaság, 16 (4). pp. 223-236. DOI 10.14267/RETP2021.04.13 Tóth, József and Török, Áron (2012) Innovation across the food chain – the Hungarian case. In: 10th Wageningen International Conference on Chain and Network Management, 23-25. May 2012, Wageningen, Netherlands. Jámbor, Attila and Török, Áron (2013) Intra-industry agri-food trade of the Baltic Countries. In: 87th Annual Conference of the Agricultural Economics Society, 8 - 10 April 2013, University of Warwick, United Kingdom. Török, Áron, Jantyik, Lili and Maró, Zalán Márk (2019) Minőségjelzős élelmiszerek helyzete és kilátásai Magyarországon – Az EU biocímke esete ------ Position and prospects of quality-labelled foods in Hungary: the case of the EU organic label. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (10). pp. 13-25. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.10.02 Nemes, Gusztáv, Módos, Gyula, Tóth, József and Török, Áron (2011) Pattern and determinants of innovation in agri-food chain: the case of Hungarian food SMEs. In: EAAE 2011 Congress: Change and Uncertainty – Challenges for Agriculture, Food and Natural Resources., 30 Aug. - 2 Sept. 2011, Zürich, Switzerland. Török, Áron, Tóth, József and Balogh, Jeremiás Máté (2017) Patterns of innovation in the SMEs of the Hungarian agri-food industry. In: IFAMA World Conference, 2017. június 18-21., Amerikai Egyesült Államok, Miami, Florida. Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182, Maró, Gréta, Jámbor, Zsófia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8070-9962, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989 and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2023) Profiling the consumers of farmers' markets. Renewable Agriculture and Food Systems, 38 . DOI https://doi.org/10.1017/S1742170523000467 Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Tóth, József and Balogh, Jeremiás Máté ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9081-0071 (2019) Push or Pull? The nature of innovation process in the Hungarian food SMEs. Journal of Innovation & Knowledge, 4 (4). pp. 234-239. DOI https://doi.org/10.1016/j.jik.2018.03.007 Maró, Zalán Márk, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Balogh, Péter and Czine, Péter (2022) Pálinkavásárlási preferenciák vizsgálata a magyar fogyasztók körében – egy diszkrét választási modell építése. Statisztikai Szemle, 100 (1). pp. 44-67. DOI 10.20311/stat2022.1.hu0044 Agárdi, Irma and Török, Áron (2019) Rövid élelmiszer ellátási láncok társadalmi innovációs lehetőségei Magyarországon. In: III. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferencia. Neumann János Egyetem Kertészeti és Vidékfejlesztési Kar, Kecskemét, pp. 891-896. . ISBN 9786155817199 Bellassen, Valentin, Arfini, Filippo, Antonioli, Federico, Bodini, Antonio, Boehm, Michael, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 and Csillag, Péter (2021) Sustainability Performance of Certified and Non-certified Food. Research Data Journal for the Humanities and Social Sciences, 6 (1). pp. 1-22. Maró, Gréta, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Maró, Zalán Márk and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2022) Termelői piacok az egyetemi campuson. Táplálkozásmarketing, 9 (2). pp. 41-56. DOI https://doi.org/10.20494/TM/9/2/3 Jámbor, Attila and Török, Áron (2011) The competitiveness of fruit spirits of New Member States in terms of protected denomination of origin. In: EAAE Congress 2011., August 30 - September 2, 2011, Zurich, Switzerland. Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Balogh, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8611-0221, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 and Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182 (2024) The role of ethnocentrism in relation to national and geographical indication products – The case of Hungarian pálinka. Journal of Agriculture and Food Research, 18 . DOI 10.1016/j.jafr.2024.101344 Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182, Balogh, Péter, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989 and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2023) The roles of geographic indication and ethnocentrism in the preferences of Central European spirit consumers. Food Quality and Preference, 108 . DOI https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2023.104878 Tóth, József and Török, Áron (2013) Tudáshasználat és sikeresség- tudásteremtés és -használat a magyarországi borvidékeken (Knowledge-use and success – Knowledge-creation and use on the Hungarian wine-districts). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 44 (3). pp. 16-26. DOI 10.14267/VEZTUD.2013.03.02 Török, Áron and Agárdi, Irma (2020) Társadalmi vállalkozások gasztronómiai lehetőségei a rövid élelmiszerellátási láncok bevonásával Magyarországon = Opportunities of short food supply chains in the gastronomy for the Hungarian social enterprises. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 74-84. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.07 Agárdi, Irma and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2020) Társadalmi vállalkozók kapcsolati beágyazottsága és szerepe a társadalmi hatás kiterjesztésében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (12). pp. 2-16. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.12.01 Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Gorton, Matthew ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4579-5092, Yeh, Ching-Hua ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3645-6256, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989 and Balogh, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8611-0221 (2022) Understanding Consumers’ Preferences for Protected Geographical Indications. FOODS, 11 (7). DOI https://doi.org/10.3390/foods11070997 Török, Áron, Jantyik, Lili, Maró, Zalán Márk and Moir, Hazel V. J. (2020) Understanding the Real-World Impact of Geographical Indications: A Critical Review of the Empirical Economic Literature. Sustainability, 12 (22). DOI http://doi.org/10.3390/su12229434 Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Kovács, Sándor, Maró, Gréta and Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182 (2024) Understanding the relevance of farmers' markets from 1955 to 2022. A bibliometric review. Journal of Agriculture and Food Research . DOI https://doi.org/10.1016/j.jafr.2024.101108 Jámbor, Attila and Török, Áron (2012) Változások az új tagországok agrárkereskedelmében az EU-csatlakozás után. Statisztikai Szemle, 90 (7-8). pp. 632-651. Jantyik, Lili, Balogh, Jeremiás Máté and Török, Áron (2021) What Are the Reasons Behind the Economic Performance of the Hungarian Beer Industry? Sustainability, 13 (5). DOI https://doi.org/10.3390/su13052829 Maró, Zalán Márk, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Balogh, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8611-0221 and Czine, Péter (2023) What is Inside the Bottle? - Factors Influencing Pálinka Consumption. Agris On-Line Papers in Economics and Informatics, 15 (1). pp. 83-98. DOI https://doi.org/10.7160/aol.2023.150107 |