Number of items: 46.
Czine, Péter, Török, Áron and Horváth, Péter
(2020)
A fogyasztói magatartás elemzése
feltételes választási modellekkel –
a mangalicakolbász példáján.
Közgazdasági Szemle, 67
(5).
pp. 474-494.
DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.5.474
Török, Áron and Maró, Zalán Márk
(2020)
A földrajzi árujelzők gazdaságtana – az empirikus bizonyítékok.
Közgazdasági Szemle, 67
(3).
pp. 263-288.
DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.3.263
Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 and Maró, Gréta
(2024)
A metaelemzés lépéseinek bemutatása – Cohen-féle d hatásnagyság alapú elemzés egymintás kontextusban.
Statisztikai Szemle, 102
(3).
pp. 215-230.
DOI https://doi.org/10.20311/stat2024.03.hu0215
Jámbor, Attila and Török, Áron
(2019)
A regionális kereskedelmi egyezmények létrejöttét meghatározó tényezők.
Közgazdasági Szemle, 65
(4).
pp. 418-433.
DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2019.4.418
Török, Áron, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Jámbor, Zsófia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8070-9962, Maró, Gréta, Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182 and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2024)
A termelői piacok fogyasztói profiljának szakirodalom-elemzése.
Közgazdasági Szemle
.
DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2024.3.255
Kerényi, Nóra and Török, Áron
(2019)
A termelői piacok fogyasztói – nemzetközi és
hazai kitekintés = The consumers of the farmers’ markets –
global and local outlook.
Köz-gazdaság, 14
(4).
pp. 103-117.
DOI https://doi.org/10.14267/RETP2019.04.30
Majewski, Edward, Komerska, Anna, Kwiatkowski, Jerzy, Malak-Rawlikowska, Agata, Wąs, Adam and Török, Áron
(2020)
Are Short Food Supply Chains More Environmentally Sustainable than Long Chains?
Energies, 13
(18).
pp. 1-26.
Jámbor, Attila and Török, Áron
(2012)
Az EU csatlakozás hatása az új tagországok agrárkereskedelmére.
In: 13. Nemzetközi Tudományos Napok, 2012. március 29-30., Gyöngyös, Magyarország.
Maró, Zalán Márk and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2021)
Az Új Selyemút mentén fekvő országokba irányuló magyar export lehetőségei.
Külgazdaság, 65
(9-10).
pp. 32-59.
DOI https://doi.org/10.47630/KULG.2021.65.9-10.32
Tóth, József, Balogh, Jeremiás Máté, Török, Áron and Molnár, Adrienn
(2019)
Behavioural aspects of innovation decisions: the case of Hungarian food industry.
In: 13th International European Forum (Igls-Forum*) (169thEAAE Seminar) on System Dynamics and Innovation in Food Networks, 18-22. February 2019, Garmisch-Partenkirchen, Germany.
Kertész, Lili Rebeka and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2021)
Bioélelmiszerek vásárlóinak jellemzői Magyarországon – az Ökopiac tanulságai = Characteristics of organic food buyers in Hungary - The case of the Ökopiac.
Gazdálkodás, 65
(2).
pp. 141-157.
DOI https://doi.org/10.22004/ag.econ.310594
Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Gorton, Matthew ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4579-5092, Bauerné Gáthy, Andrea ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9515-3290, Vuk, Aliz ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7099-0765, Balogh, Péter, Chou, Yi-chyang and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2025)
Bottling it? Consumer responses to less environmentally friendly products : A choice experiment for water in plastic packaging in the UK.
Journal of Environmental Management, 373
.
DOI 10.1016/j.jenvman.2024.123649
Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Agárdi, Irma ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9102-5403, Maró, Gréta and Maró, Zalán Márk
(2022)
Business opportunities in short food supply chains.
Studies in Agricultural Economics, 124
(1).
pp. 22-29.
DOI 10.7896/j.2253
Maró, Zalán Márk and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2022)
China’s New Silk Road and Central and Eastern Europe—A Systematic Literature Review.
Sustainability, 14
(3).
DOI https://doi.org/10.3390/su14031801
Török, Áron, Jámbor, Attila and Mizik, Tamás
(2017)
Comparative advantages in the global coffee trade.
In: IFAMA World Conference, 2017. június 18-21., Amerikai Egyesült Államok, Miami, Florida.
Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Yeh, Ching-Hua ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3645-6256, Menozzi, Davide, Balogh, Péter and Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989
(2023)
Consumers' preferences for processed meat.
Agricultural and Food Economics, 11
(1).
DOI https://doi.org/10.1186/s40100-023-00277-4
Tóth, József, Török, Áron and Balogh, Jeremiás Máté
(2019)
Deep or wide? Networking tie’s effect on innovation in the European food industry.
R and D Management
.
(Submitted)
Maró, Gréta, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Maró, Zalán Márk and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2022)
Eliciting University Students’ Attitudes towards Farmers’ Markets: The Hungarian Case.
Sustainability, 14
(24).
DOI https://doi.org/10.3390/su142416757
Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Yeh, Ching-Hua ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3645-6256, Menozzi, Davide ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5241-1587, Balogh, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8611-0221 and Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989
(2023)
European consumers' preferences for fresh fruit and vegetables – A cross-country analysis.
Journal of Agriculture and Food Research
.
DOI https://doi.org/10.1016/j.jafr.2023.100883
Amilien, Virginie ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3472-0383, Discetti, Roberta, Lecoeur, Jean-Loup, Roos, Gun, Tocco, Barbara and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2022)
European food quality schemes in everyday food consumption: An
exploration of sayings and doings through pragmatic regimes
of engagement.
Journal of Rural Studies, 95
.
pp. 336-349.
DOI https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2022.09.009
Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 and Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989
(2024)
Examining consumer preferences for basic foodstuffs in a highly inflationary economic environment : the case of price-capped chicken breast fillet in Hungary.
Heliyon
.
DOI 10.1016/j.heliyon.2024.e41279
Tóth, József and Török, Áron
(2012)
Food SMEs’ innovation profile – the Hungarian case.
In: 86th Annual Conference of the Agricultural Economics Society, 16 - 18 April 2012, University of Warwick, Warwick, United Kingdom.
Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Koleticsné Lükő, Annaróza and Gál, Péter
(2021)
Földrajzi Árujelzők Magyarországon – Mi várható a magyar cseresznye ágazatban? : Geographical Indications in Hungary –what can be expected in the Hungarian cherry industry?
Köz-gazdaság, 16
(4).
pp. 223-236.
DOI 10.14267/RETP2021.04.13
Tóth, József and Török, Áron
(2012)
Innovation across the food chain – the Hungarian case.
In: 10th Wageningen International Conference on Chain and Network Management, 23-25. May 2012, Wageningen, Netherlands.
Jámbor, Attila and Török, Áron
(2013)
Intra-industry agri-food trade of the Baltic Countries.
In: 87th Annual Conference of the Agricultural Economics Society, 8 - 10 April 2013, University of Warwick, United Kingdom.
Török, Áron, Jantyik, Lili and Maró, Zalán Márk
(2019)
Minőségjelzős élelmiszerek helyzete és kilátásai Magyarországon – Az EU biocímke esete ------ Position and prospects of quality-labelled foods in Hungary: the case of the EU organic label.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50
(10).
pp. 13-25.
DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.10.02
Nemes, Gusztáv, Módos, Gyula, Tóth, József and Török, Áron
(2011)
Pattern and determinants of innovation in agri-food chain: the case of Hungarian food SMEs.
In: EAAE 2011 Congress: Change and Uncertainty – Challenges for Agriculture, Food and Natural Resources., 30 Aug. - 2 Sept. 2011, Zürich, Switzerland.
Török, Áron, Tóth, József and Balogh, Jeremiás Máté
(2017)
Patterns of innovation in the SMEs of the Hungarian agri-food industry.
In: IFAMA World Conference, 2017. június 18-21., Amerikai Egyesült Államok, Miami, Florida.
Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182, Maró, Gréta, Jámbor, Zsófia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8070-9962, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989 and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2023)
Profiling the consumers of farmers' markets.
Renewable Agriculture and Food Systems, 38
.
DOI https://doi.org/10.1017/S1742170523000467
Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Tóth, József and Balogh, Jeremiás Máté ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9081-0071
(2019)
Push or Pull? The nature of innovation process in the Hungarian food
SMEs.
Journal of Innovation & Knowledge, 4
(4).
pp. 234-239.
DOI https://doi.org/10.1016/j.jik.2018.03.007
Maró, Zalán Márk, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Balogh, Péter and Czine, Péter
(2022)
Pálinkavásárlási preferenciák vizsgálata a magyar fogyasztók körében – egy diszkrét választási modell építése.
Statisztikai Szemle, 100
(1).
pp. 44-67.
DOI 10.20311/stat2022.1.hu0044
Agárdi, Irma and Török, Áron
(2019)
Rövid élelmiszer ellátási láncok társadalmi innovációs lehetőségei Magyarországon.
In:
III. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferencia.
Neumann János Egyetem Kertészeti és Vidékfejlesztési Kar, Kecskemét, pp. 891-896.
. ISBN 9786155817199
Bellassen, Valentin, Arfini, Filippo, Antonioli, Federico, Bodini, Antonio, Boehm, Michael, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 and Csillag, Péter
(2021)
Sustainability Performance of Certified and Non-certified Food.
Research Data Journal for the Humanities and Social Sciences, 6
(1).
pp. 1-22.
Maró, Gréta, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Maró, Zalán Márk and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2022)
Termelői piacok az egyetemi campuson.
Táplálkozásmarketing, 9
(2).
pp. 41-56.
DOI https://doi.org/10.20494/TM/9/2/3
Jámbor, Attila and Török, Áron
(2011)
The competitiveness of fruit spirits of New Member States in terms of protected denomination of origin.
In: EAAE Congress 2011., August 30 - September 2, 2011, Zurich, Switzerland.
Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989, Balogh, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8611-0221, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 and Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182
(2024)
The role of ethnocentrism in relation to national and geographical indication products – The case of Hungarian pálinka.
Journal of Agriculture and Food Research, 18
.
DOI 10.1016/j.jafr.2024.101344
Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182, Balogh, Péter, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989 and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2023)
The roles of geographic indication and ethnocentrism in the preferences of Central European spirit consumers.
Food Quality and Preference, 108
.
DOI https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2023.104878
Tóth, József and Török, Áron
(2013)
Tudáshasználat és sikeresség- tudásteremtés és -használat a magyarországi borvidékeken (Knowledge-use and success – Knowledge-creation and use on the Hungarian wine-districts).
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 44
(3).
pp. 16-26.
DOI 10.14267/VEZTUD.2013.03.02
Török, Áron and Agárdi, Irma
(2020)
Társadalmi vállalkozások gasztronómiai lehetőségei a rövid élelmiszerellátási láncok bevonásával Magyarországon = Opportunities of short food supply chains in the gastronomy for the Hungarian social enterprises.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51
(4).
pp. 74-84.
DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.07
Agárdi, Irma and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103
(2020)
Társadalmi vállalkozók kapcsolati beágyazottsága és szerepe a társadalmi hatás kiterjesztésében.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51
(12).
pp. 2-16.
DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.12.01
Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Gorton, Matthew ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4579-5092, Yeh, Ching-Hua ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3645-6256, Czine, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3276-7989 and Balogh, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8611-0221
(2022)
Understanding Consumers’ Preferences for Protected Geographical Indications.
FOODS, 11
(7).
DOI https://doi.org/10.3390/foods11070997
Török, Áron, Jantyik, Lili, Maró, Zalán Márk and Moir, Hazel V. J.
(2020)
Understanding the Real-World Impact of Geographical Indications: A Critical Review of the
Empirical Economic Literature.
Sustainability, 12
(22).
DOI http://doi.org/10.3390/su12229434
Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Kovács, Sándor, Maró, Gréta and Maró, Zalán Márk ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8901-4182
(2024)
Understanding the relevance of farmers' markets from 1955 to 2022. A bibliometric review.
Journal of Agriculture and Food Research
.
DOI https://doi.org/10.1016/j.jafr.2024.101108
Jámbor, Attila and Török, Áron
(2012)
Változások az új tagországok agrárkereskedelmében az EU-csatlakozás után.
Statisztikai Szemle, 90
(7-8).
pp. 632-651.
Jantyik, Lili, Balogh, Jeremiás Máté and Török, Áron
(2021)
What Are the Reasons Behind the Economic Performance of the Hungarian Beer Industry?
Sustainability, 13
(5).
DOI https://doi.org/10.3390/su13052829
Maró, Zalán Márk, Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103, Balogh, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8611-0221 and Czine, Péter
(2023)
What is Inside the Bottle? - Factors Influencing Pálinka Consumption.
Agris On-Line Papers in Economics and Informatics, 15
(1).
pp. 83-98.
DOI https://doi.org/10.7160/aol.2023.150107
This list was generated on Sun Dec 22 01:56:33 2024 UTC.