Hartyándi, Mátyás ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3177-2663 (2021) Videójátékok, szimulációk és a tapasztalati tanulás kapcsolata : avagy, Lehetséges Minecraftot játszva tanulni? In Medias Res, 10 (1). pp. 39-55.
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
224kB |
Official URL: https://inmediasresfolyoirat.hu/imr/article/view/221/222
Abstract
Évekkel a számítógépes játékokat körüllengő kulturális pánik lecsengése után még mindig ambivalens a számítógépen való játék társadalmi státusza. Philip Zimbardo a videójátékok, a pornó és a drogok háromszögét tekinti felelősnek a „férfiasság hanyatlásáért” Man (Dis)connected című 2015-ös könyvében, 2018-ban pedig az Egészségügyi Világszervezet által kiadott Betegségek nemzetközi osztályozása (BNO) 11. kiadásában hivatalosan is bevezették a (nem szerencsejátékos) „játékfüggőség” kifejezést. Ezekkel párhuzamosan az okostelefonos játékok általánossá válásával minden korábbinál szélesebb rétegekhez jutnak el a digitális játékok. A játékok a szórakoztatóipar határain túl is elterjedtek. A Gartner-féle szenzációciklus szerint 2013–2014 körül tetőztek a játékosítással (vagy más néven gamifikációval) kapcsolatos felfokozott várakozások, azaz ekkor irányult a legnagyobb figyelem a játékos elemek más folyamatokba történő beépítésére. Azóta ez a lufi kipukkadt, és megindultak a témával kapcsolatos alaposabb kutatások.
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Corvinus Doctoral Schools |
Subjects: | Education Pedagogy |
ID Code: | 10051 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 19 Jun 2024 08:05 |
Last Modified: | 19 Jun 2024 08:05 |
Repository Staff Only: item control page