Corvinus
Corvinus

Videójátékok, szimulációk és a tapasztalati tanulás kapcsolata : avagy, Lehetséges Minecraftot játszva tanulni?

Hartyándi, Mátyás ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3177-2663 (2021) Videójátékok, szimulációk és a tapasztalati tanulás kapcsolata : avagy, Lehetséges Minecraftot játszva tanulni? In Medias Res, 10 (1). pp. 39-55.

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
224kB

Official URL: https://inmediasresfolyoirat.hu/imr/article/view/221/222


Abstract

Évekkel a számítógépes játékokat körüllengő kulturális pánik lecsengése után még mindig ambivalens a számítógépen való játék társadalmi státusza. Philip Zimbardo a videójátékok, a pornó és a drogok háromszögét tekinti felelősnek a „férfiasság hanyatlásáért” Man (Dis)connected című 2015-ös könyvében, 2018-ban pedig az Egészségügyi Világszervezet által kiadott Betegségek nemzetközi osztályozása (BNO) 11. kiadásában hivatalosan is bevezették a (nem szerencsejátékos) „játékfüggőség” kifejezést. Ezekkel párhuzamosan az okostelefonos játékok általánossá válásával minden korábbinál szélesebb rétegekhez jutnak el a digitális játékok. A játékok a szórakoztatóipar határain túl is elterjedtek. A Gartner-féle szenzációciklus szerint 2013–2014 körül tetőztek a játékosítással (vagy más néven gamifikációval) kapcsolatos felfokozott várakozások, azaz ekkor irányult a legnagyobb figyelem a játékos elemek más folyamatokba történő beépítésére. Azóta ez a lufi kipukkadt, és megindultak a témával kapcsolatos alaposabb kutatások.

Item Type:Article
Divisions:Corvinus Doctoral Schools
Subjects:Education
Pedagogy
ID Code:10051
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:19 Jun 2024 08:05
Last Modified:19 Jun 2024 08:05

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics