Corvinus
Corvinus

Motiváció és teljesítményértékelés kapcsolata az egyetemi oktatásban

Kazainé Ónodi, Annamária (2025) Motiváció és teljesítményértékelés kapcsolata az egyetemi oktatásban. Educatio, 33 (4). pp. 540-547. DOI 10.1556/2063.33.2024.4.10

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
160kB

Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.33.2024.4.10


Abstract

A tanulásban való kitartás, a szorgalom olyan fontos belső tényező, amitnapjainkban sem hagyhatunk figyelmen kívül. A több mint 3000 hallgatói véleménytfeldolgozó kutatásunk kimutatta, hogy összefüggés van a hallgatók tanuláshozvaló alaphozzáállása és egy tantárgy, illetve egy szemináriumi csoportmegítélése között. A kutatás eredményeit, illetve az ez alapján megfogalmazottjavaslatokat érdemes figyelembe venni az oktatók teljesítményértékelésirendszerének tervezésekor. A cél az egyetemi oktatás minőségi színvonalánakmegőrzése, melyet részben a hallgatói visszajelzés segít, másrészt olyanrendszert kell kialakítani, amely nem kényszeríti az oktatókat olyan módszerekalkalmazására, amely elsősorban a hallgatói elégedettséget és nem az oktatáshatékonyságának emelését szolgálja.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:felsőoktatás, motiváció, hallgatói vélemény, teljesítményértékelés
Divisions:Institute of Entrepreneurship and Innovation
Subjects:Education
DOI:10.1556/2063.33.2024.4.10
ID Code:10949
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:27 Feb 2025 13:19
Last Modified:27 Feb 2025 13:19

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics