Tessényi, Judit ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9462-2470, Kun, Zsuzsanna
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2323-6174 and Katona, Norbert István
(2024)
Gamifikációs tapasztalatok megítélése hazai egyetemisták körében.
Új Pedagógiai Szemle, 74
(3-4).
pp. 31-52.
![]() |
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
497kB |
Official URL: http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32835
Abstract
A tanulmány célja, hogy egy előzménykutatásra épülő, validált, 570 fős kvantitatív kutatás segítségével hazai egyetemisták körében felmérje a gamifikációval kapcsolatos tapasztalatokat, és kiemelten vizsgálja a versengésnek és a szociális kapcsolódásnak a gamifikáció egyes hatékonysági dimenzióira gyakorolt hatását, valamint feltárja a nemekhez, illetve korcsoportokhoz köthető összefüggéseket. A szerzők először a gamifikáció oktatásban, valamint üzleti területen betöltött kiemelt szerepével kapcsolatos hazai és nemzetközi szakirodalmi előzményeket tekintették át szisztematikus módon, és ez alapján építették fel kérdőívüket. A vizsgálat rámutatott arra, hogy a tanulási hatékonyság javítása érdekében a tanulócsoportok sajátosságait több dimenzió mentén érdemes azonosítani, illetve a csapatban való együttműködés és a versengés két olyan új tényező, amelyeket a korábbiak mellett szem előtt kell tartani. Az eredmények aláhúzzák, hogy a gamifikációs eszközöket a tanulási célon kívül az adott csoport összetételéhez, illetve dinamikájához is szükséges illeszteni. A vizsgálat különlegessége, hogy a megkérdezés során összesen 15 felsőoktatási intézmény hallgatói töltötték ki a kérdőívet.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | gamifikáció, oktatás, játékosítás, oktatási technikák, digitális oktatás |
Divisions: | Corvinus Doctoral Schools |
Subjects: | Education Pedagogy |
ID Code: | 11093 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 17 Apr 2025 11:39 |
Last Modified: | 17 Apr 2025 11:39 |
Repository Staff Only: item control page