Corvinus
Corvinus

Gamifikációs tapasztalatok megítélése hazai egyetemisták körében

Tessényi, Judit ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9462-2470, Kun, Zsuzsanna ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2323-6174 and Katona, Norbert István (2024) Gamifikációs tapasztalatok megítélése hazai egyetemisták körében. Új Pedagógiai Szemle, 74 (3-4). pp. 31-52.

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
497kB

Official URL: http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/32835


Abstract

A tanulmány célja, hogy egy előzménykutatásra épülő, validált, 570 fős kvantitatív kutatás segítségével hazai egyetemisták körében felmérje a gamifikációval kapcsolatos tapasztalatokat, és kiemelten vizsgálja a versengésnek és a szociális kapcsolódásnak a gamifikáció egyes hatékonysági dimenzióira gyakorolt hatását, valamint feltárja a nemekhez, illetve korcsoportokhoz köthető összefüggéseket. A szerzők először a gamifikáció oktatásban, valamint üzleti területen betöltött kiemelt szerepével kapcsolatos hazai és nemzetközi szakirodalmi előzményeket tekintették át szisztematikus módon, és ez alapján építették fel kérdőívüket. A vizsgálat rámutatott arra, hogy a tanulási hatékonyság javítása érdekében a tanulócsoportok sajátosságait több dimenzió mentén érdemes azonosítani, illetve a csapatban való együttműködés és a versengés két olyan új tényező, amelyeket a korábbiak mellett szem előtt kell tartani. Az eredmények aláhúzzák, hogy a gamifikációs eszközöket a tanulási célon kívül az adott csoport összetételéhez, illetve dinamikájához is szükséges illeszteni. A vizsgálat különlegessége, hogy a megkérdezés során összesen 15 felsőoktatási intézmény hallgatói töltötték ki a kérdőívet.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:gamifikáció, oktatás, játékosítás, oktatási technikák, digitális oktatás
Divisions:Corvinus Doctoral Schools
Subjects:Education
Pedagogy
ID Code:11093
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:17 Apr 2025 11:39
Last Modified:17 Apr 2025 11:39

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics