Nábelek, Fruzsina (2014) Negatív kampány a pártok közvetlen kommunikációjában Magyarországon. Politikatudományi Szemle, 23 (4). pp. 92-114.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
866kB |
Official URL: http://www.poltudszemle.hu/szamok/2014_4szam/nabelek.pdf
Abstract
Jelen tanulmány a negatív kampány magyarországi alkalmazását vizsgálja a rendszerváltás óta lezajlott országgyűlési választási kampányokban. A dolgozat fő hipotézise szerint a pártrendszer átalakulása és a kampányok fejlődése, professzionalizálódása következtében a rendszerváltás óta nőtt a kampányokban megfigyelhető negatív üzenetek száma, azaz a magyar választási kampányok „negatívabbá” váltak. Emellett a tanulmány arra keresi a választ, hogy hogyan alkalmazzák a magyar pártok a negatív kampányt mint politikai marketing eszközt, milyen szerepet tölt be a kampánystratégiájukban, azaz mely pártok alkalmazzák ezt az eszközt, milyen típusú üzeneteket használnak, és ezeket a kampány során mikorra időzítik. A fenti kérdések megválaszolása érdekében a dolgozat a közvetlen politikusi megszólalások és pártnyilatkozatok tartalomelemzésével vizsgálja a rendszerváltás óta lezajlott országgyűlési választási kampányokat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | negatív kampány, politikai kommunikáció, politikai marketing, országgyűlési választások |
Subjects: | Media and communication Political science |
ID Code: | 2384 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 27 Jun 2016 12:09 |
Last Modified: | 27 Jun 2016 12:09 |
Repository Staff Only: item control page