Hetesi, Erzsébet and Vilmányi, Márton (2009) Modellezhető-e az üzleti kapcsolatok teljesítményének értelmezése? Szakirodalmi összefoglalás és modellfejlesztés. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (1). pp. 34-43. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.01.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
230kB |
Abstract
A tanulmány a szervezetközi kapcsolatok teljesítményének mérési problémáit elemzi. A szerzők dolgozatuk első részében áttekintik a releváns szakirodalmi eredményeket, majd azokat a teljesítménymenedzsment megközelítésével ötvözve bemutatják a kapcsolati teljesítmény általános mérésére javasolt modellt. Vizsgálatukban a szerzők vevői-szállítói együttműködések értékalapú megközelítéséből indulnak ki, ahol a kapcsolati érték fogalmát gazdaságilag közvetlenül értékelhető és nem értékelhető elemekre bontják. A kapcsolati teljesítményt többdimenziós fogalomként értelmezik, és megkísérlik azonosítani annak legfontosabb tényezőit. A kapcsolati teljesítményt az eredmények, a folyamatok és a képességek dimenzióival írják le, ahol külön figyelmet szentelnek a hálózati kapcsolatok teljesítményre gyakorolt hatásának. A modell természetesen kísérleti jellegű, annak empirikus tesztelése már megtörtént, de e tanulmány keretei nem teszik lehetővé az eredmények mélyelemzését.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kapcsolatmenedzsment, kapcsolatmarketing, kapcsolati érték, kapcsolati teljesítmény |
Subjects: | Economics Business organisation |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.01.03 |
ID Code: | 2901 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 08 Jun 2017 18:26 |
Last Modified: | 30 Mar 2021 07:58 |
Repository Staff Only: item control page