Berde, Éva (2018) Uber és taxi egymás mellett – új piaci modellek hagyományos árdiszkriminációval. Közgazdasági Szemle, 65 (6). pp. 650-666. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2018.6.650
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
565kB |
Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2018.6.650
Abstract
A tanulmány ismerteti az Uber által életre hívott és azóta több más vállalkozás által is alkalmazott üzleti modellt. Megmutatja, hogy a számítástechnika és a mobiltechnológia fejlődése, valamint a személyautó-tulajdonosok számának növekedése szinte magától értetődően teremtette meg egy új piaci modell kiépülésének elveit. Foglalkozik azzal, hogy az egyes piaci szereplők hogyan viszonyulnak az új üzleti modellhez. Külön hangsúlyt fektet a jutaléksávok rendszerére, amelyben a megtett utaskilométerek függvényében a másodfokú árdiszkrimináció szabályainak megfelelően csökkennek a cégek által a gépkocsivezetőktől beszedett jutalékok. A szerző felhívja a figyelmet a modell ellentmondásosságára, a belőle származó előnyökre és hátrányokra is. Megmutatja, hogy az Európai Bíróság 2017 végi döntése a hátrányok elkerülése érdekében született. Végezetül felhívja a figyelmet a modell bizonytalanságaira és a jövőbeli esetleges változásokra
Item Type: | Article |
---|---|
JEL classification: | L11 - Production, Pricing, and Market Structure; Size Distribution of Firms L14 - Transactional Relationships; Contracts and Reputation; Networks O33 - Technological Change: Choices and Consequences; Diffusion Processes |
Subjects: | Economic development Commerce and tourism Economics Transport and communications |
DOI: | https://doi.org/10.18414/KSZ.2018.6.650 |
ID Code: | 3608 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 10 Jul 2018 11:18 |
Last Modified: | 10 Jul 2018 11:18 |
Repository Staff Only: item control page