Corvinus
Corvinus

Tervezői helyzetek jelentősége a vezetőképzésben: designkommunikáció és / vagy design thinking

Horváth , Dóra, Cosovan, Attila, Csordás, Tamás, Horváth, Daniella and Mitev, Ariel Zoltán (2018) Tervezői helyzetek jelentősége a vezetőképzésben: designkommunikáció és / vagy design thinking. In: A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 902-914. . ISBN ISBN: 978-80-8122-2

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
689kB

Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet


Abstract

Tanulmányunkban a mai felsőoktatás jellegzetes kihívásaiból kiindulva teszünk javaslatot olyan tanulási helyzetek létrehozására, melyek illeszkednek a mai egyetemisták igényeihez és elvárásaihoz. Álláspontunk szerint a kevesebb, de intenzívebb, erős emocionális bevonódást kiváltó tanulási helyzetek választ adhatnak a kihívásokra. Az olyan tervezői módszerek, mint a designkommunikáció (kreatív alkotói kapcsolatteremtés) és a design thinking (tervezői gondolkodás) nemcsak a művészeti, hanem a menedzseri képzésekben is alkalmazhatók, és a résztvevők önismereti és vezetői képességeinek fejlesztéséhez járulnak hozzá. Cikkünkben bemutatjuk, hogy a designkommunikáció a nyílt probléma-megoldási helyzetekre, addig a design thinking a zárt probléma-megoldási helyzetekre ad jellemzően válaszokat. Munkánkban egymást követő 5 szemeszter oktatói tapasztalatait, összesen 181 résztvevői narratíva tanulságait összegezzük. Bemutatjuk, hogy egy nyílt és egy meghatározott lépésekből álló tervezési helyzetben a résztvevők érzelmi bevonódásának mértéke különbözik. A designkommunikációs tervezői szemlélet a saját feladatmegoldással kapcsolatos erős érzelmi elkötelezettséget és flow élményt vált ki. Oktatásfejlesztő munkánk, a rögzített résztvevői reflexiók alapján amellett érvelünk, hogy a kevesebb, de erős érzelmi, intellektuális elköteleződést kiváltó oktatási helyzetek lehetnek a ma felsőoktatási kihívásainak megoldásai.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:designkommunikáció, design thinking, nyílt problémamegoldás, kreatívitás
JEL classification:A00 - General Economics and Teaching
Subjects:Culture, sport
Education
Pedagogy
Funders:Széchenyi 2020 program EFOP-3.6.1-16-2016-00013 "Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán"
ID Code:3637
Deposited By: Dr. Horváth Dóra
Deposited On:30 Aug 2018 07:12
Last Modified:30 Aug 2018 07:12

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics