Jáki, Erika (2007) A távmunka és a vállalati profit. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 38 (10). pp. 55-63. DOI 10.14267/VEZTUD.2007.10.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
197kB |
Abstract
Magyarországon a távmunka fogalma kevesebb, mint egy évtizedre tekint vissza. A telework, illetve 2000 óta használt eWork kifejezés fordításaként jött létre. A cikk elején maga a távmunka fogalma kerül definiálásra, kitérve az eWork és a telework fogalmakra is, majd az Európai Unió kapcsolatát és szerepvállalását mutatja be a szerző a távmunka elterjedésében. A távmunka alkalmazásának lehetőségét a versenyszférában két vetület mentén vizsgálja: az egyik az emberi dimenzió, a másik a vállalat. A szerző részletesen tárgyalja a hatékonyságnövelés, a költségcsökkentés lehetőségét, a távmunkásokból álló csapat kontrollálásának nehézségeit, és azt, hogy a vállalat távmunkások alkalmazásával szociális felelősséget is vállal. Végül a távmunka elterjedését hátráltató tényezők kerülnek sorra.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | távmunka, eWork, Európai Unió |
Subjects: | Logistics, production management Labour economics Business organisation |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2007.10.05 |
ID Code: | 3995 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 18 Mar 2019 18:50 |
Last Modified: | 12 Apr 2021 09:40 |
Repository Staff Only: item control page