Szászvári, Karina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2583-4808, Csillag, Sára ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5925-1723, Csizmadia, Péter ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7342-5681 and Bácsi, Katalin (2022) Tanulni és tanulni hagyni? Munkahelyi tanulás és tanulási környezet tudásintenzív középvállalatokban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (2). pp. 41-54. DOI 10.14267/VEZTUD.2022.02.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
586kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.02.04
Abstract
A szerzők tanulmányukban tudásintenzív középvállalatok tanulási jellemzőinek a HR-gyakorlatokkal mutatott összefüggéseit vizsgálják. Az expanzív és korlátozó tanulási környezet koncepcióját használják fel, amely a munkahelyi tanulás folyamatának mélyebb elemzéséhez járul hozzá. Alapvetésük, hogy a tanulási környezet – expanzív vagy korlátozó – jellege dinamikus kapcsolatban áll a vállalat HR-gyakorlataival. Ennek elemzéséhez az esettanulmány módszerét alkalmazzák és az összefüggéseket két eseten keresztül mutatják be. Tapasztalataik szerint a tanulási környezet minősége nem feltétlenül van összefüggésben a szervezet tevékenységének jellegével, sőt közvetlenül nem hozható összefüggésbe az eredményes működéssel, és a tanulási környezetek típusainak egymás melletti létezésére is találtak példát.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | munkahelyi tanulás, expanzív és korlátozó tanulási környezet, tudásintenzív középvállalat, HR-gyakorlat |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Education Business organisation |
Projects: | TKP2021-NKTA-44 |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2022.02.04 |
ID Code: | 7177 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 15 Feb 2022 19:54 |
Last Modified: | 15 Feb 2022 19:54 |
Repository Staff Only: item control page