Corvinus
Corvinus

Nemzetközi egyetemek külföldi campusai a világban – a nemzetközi felsőoktatási együttműködés sikeres példái = International Branch Campuses in the World as Successful Examples of International Higher Education Cooperation

Klemensits, Péter and Tárik, Meszár (2022) Nemzetközi egyetemek külföldi campusai a világban – a nemzetközi felsőoktatási együttműködés sikeres példái = International Branch Campuses in the World as Successful Examples of International Higher Education Cooperation. Külügyi Szemle, 21 (2). pp. 144-176. DOI https://doi.org/10.47707/Kulugyi_Szemle.2022.2.6

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Official URL: https://doi.org/10.47707/Kulugyi_Szemle.2022.2.6


Abstract

A tanulmány célja, hogy röviden bemutassa az International Branch Campus (IBC), vagyis a nemzetközi egyetemek külföldi campusainak a fogalmát és történetét, a nyugati, illetve a fogadó egyetemek motivációját, valamint általában a külföldi campusok és az anyaegyetemek kapcsolatát. A vizsgálat elsősorban az ázsiai kontinensre, azon belül pedig a KözelKeletre fókuszál. A dolgozat alapvetően abból a hipotézisből indul ki, hogy az IBC egy sikeres és kölcsönösen eredményes nemzetközi felsőoktatási együttműködési forma, amelyből a külföldi egyetemek és a fogadó országok egyaránt profitálnak. A konklúzió szerint annak ellenére, hogy a múltban alapvetően a nyugati országok létesítettek külföldi campusokat, a felsőoktatás nemzetköziesedésének az újabb hullámában a kínai egyetemek európai megjelenése hasonló eredményességre tarthat számot, az ezzel kapcsolatban megfogalmazott nyugati kritika pedig döntően geopolitikai tartalmú, és nem az együttműködés tartalmi oldalára koncentrál. = The aim of the study is to briefly present the concept and history of “International Branch Campus” (IBC), the motivation of the Western and the host universities as well, then the relationship of foreign campuses and parent universities in the world, focusing on to the Asian continent, especially the Middle East. The paper basically starts from the hypothesis that IBC is a prosperous and mutually successful form of international higher education cooperation, from which both foreign universities and host countries benefit. In conclusion, although in the past mainly Western countries have established foreign campuses, in the new wave of internationalization of higher education, the emergence of Chinese universities in Europe may be similarly successful, and Western criticism is predominantly geopolitical not focusing on the substance of the partnership.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:felsőoktatás, International Branch Campus, nemzetközi egyetemek, Közel-Kelet, Kína, higher education, International Branch Campus, international universities, Middle East, China
Divisions:Institute of Global Studies
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.47707/Kulugyi_Szemle.2022.2.6
ID Code:7762
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:05 Dec 2022 10:42
Last Modified:05 Dec 2022 10:42

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics