Corvinus
Corvinus

Olvasni a szöveget, érteni a közeget

Ivanics, Zsófia (2021) Olvasni a szöveget, érteni a közeget. Fordulat, 14 (28). pp. 7-20.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
241kB

Official URL: http://fordulat.net/pdf/28/FORDULAT28_IVANICS.pdf


Abstract

A kritikai pedagógia olvasatában a tanítás és tanulás szükségszerűen politikai tett, aminek elsődleges célja, hogy egy igazságosabb és egyenlőbb társadalom létrejöttéhez járuljon hozzá. Ennek a hozzájárulásnak a mikéntje azonban számos kérdést vet fel a pedagógiai gyakorlat szempontjából. A vonatkozó irodalom ritkán beszél módszerekről, vagy technikákról, mivel alaptételének tekinti, hogy a társadalmi viszonyok és a pedagógiai gyakorlatok szoros egysége miatt a módszer soha nem lehet állandó. Emiatt jellemzően nem egyszerű praktikus kapaszkodókat találni sem a módszerek kidolgozásához, sem pedig a pedagógiai gyakorlatok újraértelmezéséhez. Ez az írás elsősorban a gyakorlati tapasztalatok megosztásának és a saját pedagógiai gyakorlatok kritikus vizsgálatának szükségessége mellett érvel, hiszen ez az, ami leginkább elősegítheti, hogy a kritikai pedagógiában központi szerepet betöltő reflexió ne csak az elméleti alapok absztrakt szinten történő megújítását célozza, hanem egyben az érdemi párbeszédet és tanulási folyamatot is lehetővé tegye.

Item Type:Article
Subjects:Philosophy
Pedagogy
History
ID Code:8026
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:16 Mar 2023 08:52
Last Modified:16 Mar 2023 08:52

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics