Robin Pajtás, Kollektíva (2021) Robin Pajtás Szabadiskolája. Fordulat (28). pp. 137-156.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
973kB |
Official URL: http://fordulat.net/pdf/28/FORDULAT28_ROBINPAJTAS.pdf
Abstract
A Robin Pajtás Szabadiskolája egy 2014 tavaszán indult pedagógiai kezdeményezés, amely azzal a céllal jött létre, hogy mind elméleti, mind gyakorlati téren alternatívát mutasson a fennálló nevelési-oktatási rendszerrel szemben. Fennállása óta a szabadiskola a nevelés-oktatás területének olyan hazai pionírja kíván lenni, amely radikális társadalomkritikát megfogalmazva igyekszik az antiautoriter (tekintélyellenes) és közösségi nevelés elveit és módszereit átültetni a gyakorlatba, támogatva a jelen viszonyainak forradalmi megváltoztatását. E tanulmány szerzői a szabadiskola alapító tagjai, akik ismertetik az elmúlt években tartott előadásaik és publikált cikkeik legfontosabb gondolatait, valamint bemutatják az általuk szervezett programokat, melyek a zenés mesedélutánoktól az árnyjátékos foglalkozásokon át a természetföldrajzi jelenségek modellezéséig terjednek. Írásuk azonban nem egyszerű marketingfogás kíván lenni munkásságuk népszerűsítésére, hanem önreflexió, szembenézés a pedagógiai kísérletük kiteljesedését akadályozó objektív és szubjektív tényezőkkel, illetve útmutató azok számára, akik elégedetlenek jelenünk nevelési-oktatási állapotaival, s akik egyben nyitottak a radikális kapitalizmuskritikára, és a változásért tenni is hajlandók.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Philosophy Pedagogy History |
ID Code: | 8032 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 16 Mar 2023 09:44 |
Last Modified: | 16 Mar 2023 09:44 |
Repository Staff Only: item control page