Honti, Tamás ORCID: https://orcid.org/0009-0006-3132-4501 (2024) Politikai termékek és választói klaszterek a 2022-es országgyűlési választáson. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (1). pp. 39-51. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.01.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
608kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.01.04
Abstract
A tanulmány a politikai csere és a napirend-befolyásolás kapcsolatát vizsgálja meg a politikai termék fogalma segítségével. A szerző a 2022-es országgyűlési választáson a politikai termékek és napirendi témák fontosságának választói észlelését vizsgálta meg, és választói szegmensek azonosítására törekedett klaszterelemzéssel. Az országgyűlési választás előtti másfél hétben egy online kérdőíves megkérdezést hajtott végre, aminek az eredményeképp egy 2000 fős mintát kapott, ami nemre, korra és lakóhelytípusra tükrözi a magyar választók alapsokaságát. A Fidesz-KDNP és az Egységben Magyarországért szavazói között szegmenseket hozott létre az egyes napirendi témák fontosságának észlelése alapján, amiből arra lehet következtetni, hogy az ügyalapú szavazásnak volt szerepe a 2022-es választáson. Találkozott olyan kormánypárti szegmenssel, melyben kizárólag a háború vagy a vezértémák alapján döntöttek, illetve olyan kiábrándult ellenzéki klaszterrel is, melyben egyetlen ellenzéki témát sem tartottak fontosnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | politikai marketing, politikai termék, napirendelmélet, választói magatartás, választói klaszterelemzés |
Subjects: | Marketing Political science |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.01.04 |
ID Code: | 9631 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 15 Jan 2024 07:35 |
Last Modified: | 15 Jan 2024 07:35 |
Repository Staff Only: item control page