Milassin, Anda Nóra ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5333-9196 (2024) „Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” Az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon. Educatio, 32 (4). pp. 627-638. DOI https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.4.6
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
345kB |
Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.4.6
Abstract
A mindennapokban gyakori, hogy az eltérő életkorú személyek közötti félreértésekre azonnal a generációkkal kapcsolatos jogos vagy jogtalan sztereotípiákban keressük a választ. A születési évszámokhoz köthető társadalmi generációk jelenléte széles körűen elfogadott és elterjedt ismeret a munkaerőpiaci szereplők és a felsőoktatás szereplői számára is. A téma aktualitását az adja, hogy ahogy minden generáció, úgy a mai iskolások (Z és Alfa generáció) oktatási rendszerét is egy korábbi generáció alakította ki és alkalmazza. Azonban az X generáció értékrendje, tanítási módszerei merőben eltérnek a mostani digitális világban felnőtt generációkétól. A munkaerőpiaci szereplők hasonló kihívásokkal küzdenek. A mostani vezetők nagy része másik kor szülötte, más vezetési és motivációs eszközt alkalmaznak, más szervezeti struktúrákban gondolkodnak, mint amelyekkel a mostani pályakezdő munkatársak elkötelezettségét növelhetnék, amelyekkel megtarthatnák őket. Ebben a cikkben nem csupán az eltérő generációk oktatási és munkahelyi konfliktusait részletezem, de a szemléletformálás is kiemelt szerepet kap. Alapvetésem az volt, hogy a generációs különbségeket nem problémaként, hanem lehetőségként kell kezelni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | generáció, generációs különbségek, generációs konfliktus, Z generáció az oktatásban |
Divisions: | Institute of Strategy and Management |
Subjects: | Labour economics Education |
DOI: | https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.4.6 |
ID Code: | 9747 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Mar 2024 14:33 |
Last Modified: | 20 Mar 2024 14:33 |
Repository Staff Only: item control page