Veress, József (2024) A gazdaságpolitika oktatásának elsorvadásáról – Mit tehetünk? Világpolitika és a Közgazdaságtan, 3 (2). pp. 77-83. DOI https://doi.org/10.14267/VILPOL2024.02.06
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
294kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VILPOL2024.02.06
Abstract
A gazdaságpolitika oktatásának térvesztése szembetűnő. Kötelező stúdiumként alig néhány képzési helyen maradt meg a gazdasági és kereskedelmi felsőoktatásban. A tárgy ismeretkörének komplex volta, pontosabban a vonatkozó tananyag ismerete nagymértékben segíthetné a közgazdász hallgatók értelmiséggé válását. A magyar gazdasági tárgyú belpolitikai viták többsége az egyes gazdaságpolitikai iskolák, modellek meg nem értéséből fakad. Politikai preferenciájuktól függetlenül a gazdaságpolitikailag képzett hallgatók sokkal jobban el tudnak igazodni a világpolitika mindennapjaiban, mint a többiek. A gazdaságpolitika oktatási súlyának növekedését több tényező akadályozza.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | gazdaságpolitika, gazdaságtörténet, közgazdász képzés, gazdaságpolitikai iskolák |
Subjects: | Economic policy Economic history Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VILPOL2024.02.06 |
ID Code: | 9873 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 23 Apr 2024 06:46 |
Last Modified: | 23 Apr 2024 06:46 |
Repository Staff Only: item control page