Corvinus
Corvinus

Tervező művész(ek) a közgazdászképzésben

Cosovan, Attila and Horváth, Dóra (2016) Tervező művész(ek) a közgazdászképzésben. In: EMOK XXII. Országos Konferencia – Hitelesség és értékorientáció a marketingben, 2016 augusztus 29-31., Debrecen.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Köszönettel tartozunk BCE marketing mesterszakos diákjainknak órai hozzájárulásaikért és visszajelzéseikért.

Abstract

A DESIGNKOMMUNIKÁCIÓ egy olyan kapcsolatteremtési szemléletet képvisel amely HÍD-ként jelenik meg a különböző diszciplínák és diskurzusok, a társadalom és a gazdaság jelenségei között. A módszerével valós idejű kapcsolatot lehet teremteni oktatás, kutatás és vállalkozás között. A felsőoktatásban való részvétel egy üzleti területen dolgozó szakember számára evidenciává vált, ugyanakkor a minél sokrétűbb és minél több szakmai gyakorlat gyors megszerzésének igénye felülírja a mai marketing felsőoktatás megszokott gyakorlatát: a hallgatók a nappali-tagozatos egyetemista lét és főállású munkahely között lavíroznak. Az IDŐ kíméletlenül befolyásolja életünket, de legfőképpen az Y és Z generáció számára okoz sokszor nehezen kezelhető problémákat. A multitasking generáció olykor túlzottan fájdalmasan éli meg, hogy tanulnia kell a munka rovására és dolgoznia kell a tanulás rovására, hiszen az időfaktor nem mindig multitasking kompatibilis. Cikkünkben e dilemmát feloldó designkommunikációs módszertanra épülő oktatási koncepciót és hallgatói visszajelzésekkel illusztrált eddigi tapasztalatainkat mutatjuk be.

Item Type:Conference or Workshop Item (Paper)
Uncontrolled Keywords:designkommunikáció, kreativitás, innováció, oktatásmódszertan
JEL classification:A20 - Economic Education and Teaching of Economics: General
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Media, Marketingcommunications and Telecommunications
Subjects:Knowledge economy, innovation
Marketing
Media and communication
Education
Pedagogy
Management, business policy, business strategy
References:

Boland, R. J., & Collopy, F. (2004): Design Matters for Management. In: Boland, R. J., & Collopy, F. (eds.) (2004): Managing as designing. Stanford University Press, Stanford, California. 3-18.
Brown,S. (2012):,"I have seen the future and it sucks: reactionary reflections on reading, writing and research", European Business Review, 24, 1, 5-19.
Brown, S. – Reid, R. (1997): Shoppers on the verge of a nervous breakdown. In: Brown, Stephen ad Turley, Darach (eds.): Consumer research: Postcards from the edge. London: Routledge, 79-149.
Brown, T. (2008). Design thinking. Harvard Business Review, 86(6), 84-93.
Buchanan, R. (2004): Management and Design: Interaction Pathways in Organizational Life. In: Boland, R. J., & Collopy, F. (eds.): Managing as designing. Stanford University Press, Stanford, California. 54-63.
Cosovan A. (2009): DISCO. Co&Co Communication. Budapest, http://issuu.com/cosovan/docs/ca_disco_web
Cosovan A. (2015): A közhely fenntartható identitása. In: German Kinga (szerk): Sustainable Identities – Fenntartható identitások. Velencei Biennálé Nemzeti Biztosi Iroda, Ludwig Múzeum, Budapest, 94-99.
Cosovan Attila - Horváth Dóra (2016): Emóció-Ráció: Tervezés-Vezetés: Designkommunikáció. Vezetéstudomány, ISSN 0133-0179, 2016. (47. évf.), 3. sz., 36-45.
Csíkszentmihályi, M. (2001). Flow: az áramlat, a tökéletes élmény pszichológiája. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Csíkszentmihályi Mihály (2008): Kreativitás. A Flow és a felfedezés avagy a találékonyság pszichológiája. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Eisner, E. (1985): The Art of Educational Evaluation: A Personal View. London: Falmer.
Horváth Dóra, Csordás Tamás, Mitev Ariel, Móricz Éva, Végh Zoltán, Szpisák Tamás (2015): Video-produkciós projektek a marketingoktatásban. In: Bíró-Szigeti Szilvia, Petruska Ildikó, Szalkai Zsuzsanna, Kovács István, Magyar Mária (szerk.) Marketing hálózaton innen és túl: Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. Országos Konferenciájának tanulmánykötete. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2015.08.27-2015.08.28. Budapest: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2015. 9-15. (ISBN:978-963-313-189-3)
John Kao (1999): Ötletgyár, avagy a kreatív szervezet., SHL Hungary Kft., Budapest.
Sárkány Péter (2012): Értelemközpontú egzisztenciaanalízis és filozófiai tanácsadás Viktor Frankl halálának 15. évfordulójára. Imágó. Budapest, 2012, 3: 75–82. http://imago.mtapi.hu/a_folyoirat/e_szovegek/pdf/2(23)2012-3/075-82_Sarkany-P.pdf
Tapscott, D. – Williams A. D. (2007): WIKINÓMIA. Hogyan változtat meg mindent a tömeges együttműködés. HVG Kiadó Zrt., Budapest
Wansink, B. & Van Ittersum, K. (2016a): Boundary research: Tools and rules to impact emerging fields. In. EMAC, Marketing in the Age of Data, http://www.emac2016.org/pop.cfm?FuseAction=Doc&pAction=View&pDocumentId=67996
Wansink, B. & Van Ittersum, K. (2016b): Boundary research: Tools and rules to impact emerging fields. Journal of Consumer Research, DOI: 10.1002/cb.1570. http://onlinelibrary.wiley.com/enhanced/doi/10.1002/cb.1570

ID Code:2459
Deposited By: Dr. Horváth Dóra
Deposited On:19 Sep 2016 14:53
Last Modified:19 Sep 2016 14:54

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics