Number of items: 34.
Csapody, Bence, Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879 and Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036
(2023)
A Balaton és Budapest környéke turisztikai térségbe utazók fogyasztói preferenciáinak összehasonlító vizsgálata a helyi alapanyagok tükrében = Green restaurants in popular Hungarian destinations? – Examination of consumer
preferences in the light of seasonal and local ingredients at Lake Balaton and Greater
Budapest region.
Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, 20
(1).
pp. 62-72.
DOI https://doi.org/10.32976/stratfuz.2023.5
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Marjainé Szerényi, Zsuzsanna
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7249-317X and Zsóka, Ágnes
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6938-5277
(2014)
A fenntartható fejlődés feltételeinek megjelenése a nagykörűi lakosság értékrendjében : egy Q-módszeres kutatás eredményei.
Economica, 7
(2).
pp. 68-79.
DOI 10.47282/ECONOMICA/2014/7/2/4333
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Marjainé Szerényi, Zsuzsanna
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7249-317X and Zsóka, Ágnes
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6938-5277
(2015)
A fenntartható gazdálkodás a lakosság értékrendjében.
Lépések a fenntarthatóság felé, 20
(2).
pp. 4-5.
Ásványi, Katalin
(2012)
A hazai komolyzenei CSR tevékenységek értékelése.
In:
Fenntartható fejlődés, élhető régió, élhető települési táj 2.
Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, pp. 199-213.
. ISBN 978-963-503-505-2
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879 and Chaker, Hager
(2021)
A vendégek preferenciái a fenntarható szállodai attribútumokról.
Közép-Európai Közlemények, 14
(2).
pp. 83-105.
Ásványi, Katalin and Kiss, Dominika
(2018)
A vállalati társadalmi felelősségvállalás oktatásának hatása az egyetemi hallgatókra.
In:
MMDC terelő - Tanulmányok a marketing-, média- és designkommunikáció területéről.
Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, pp. 39-46.
. ISBN 978-963-503-751-3
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Gyulavári, Tamás
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1358-786X and Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036
(2019)
Az okostelefon szerepének és hatásának megítélése a családi utazások kontextusában.
In:
Ismerjük a vevőt? : A vásárlás pszichológiája.
Pannon Egyetem, Veszprém, pp. 242-252.
. ISBN 9786150058603
Bodnár, Dorottya, Jászberényi, Melinda and Ásványi, Katalin
(2017)
Az új muzeológia megjelenése a budapesti múzeumokban.
Turizmus Bulletin, 17
(1-2).
pp. 45-55.
Harangozó, Gábor
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2189-005X, Ngo, Thi Thuy Linh and Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879
(2024)
Az üzletimodell-vászon szerepe a társadalmi vállalkozások küldetésének támogatásában.
Magyar Tudomány, 185
(9).
pp. 1210-1222.
DOI 10.1556/2065.185.2024.9.11
Ásványi, Katalin and Áncsán, Dóra
(2019)
CSR-kampányok a nemzetközi piacon.
In:
DMMD ADAPTER Tanulmányok a digitális marketing, média és design területéről.
Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, pp. 135-146.
. ISBN 978-963-503-798-8
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879 and Chaker, Hager
(2023)
Comparing Hungarian and Tunisian Guest Preferences for Sustainable Hotel Attributes.
GeoJournal of Tourism and Geosites, 46
(1).
pp. 271-278.
DOI https://doi.org/10.30892/gtg.46130-1024
Ásványi, Katalin, Mitev, Ariel Zoltán and Jászberényi, Melinda
(2018)
Családbarát fesztivál, avagy a családok fesztiválélménye = Family-friendly festivals - families’ festival experiences.
In:
A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete.
Selye János Egyetem, Komárom, pp. 289-300.
. ISBN 978-80-8122-236-8
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036, Mitev, Ariel Zoltán
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9986-3513, Kökény, László and Fehér, Zsuzsanna
(2022)
Családbarát múzeum – A múzeumok és a családok kapcsolata.
In:
Együttműködés, partnerség, hálózatok a turizmusban.
Turizmus Akadémia
(11).
Kodolányi János Egyetem, Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont Földrajztudományi Intézet, Magyar Földrajzi Társaság, Székesfehérvár, Budapest, pp. 205-216.
. ISBN 9786155075674
Ásványi, Katalin, Mitev, Ariel, Jászberényi, Melinda and Mert, Mentes
(2019)
Családok fesztiválélménye – két családbarát fesztivál elemzése.
Turizmus Bulletin, 19
(3).
pp. 30-37.
Ásványi, Katalin, Gyulavári, Tamás and Jászberényi, Melinda
(2018)
Családok utazási preferenciái = Preferences of families as tourists.
In:
A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete.
Selye János Egyetem, Komárom, pp. 732-743.
. ISBN 978-80-8122-236-8
Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036, Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Csiszár, Csaba and Kökény, László
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5375-4082
(2024)
Demographic and social differences in autonomous vehicle technology acceptance in Hungary.
Journal of Engineering and Technology Management, 72
.
DOI https://doi.org/10.1016/j.jengtecman.2024.101813
Fehér, Zsuzsanna and Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879
(2023)
Differences in sustainability approaches from the mission statements of museums – the case of CEE and other European contemporary art museums.
Journal of Contemporary Central and Eastern Europe
.
DOI https://doi.org/10.1080/25739638.2023.2258610
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Matolay, Réka and Frigyik, Márta
ORCID: https://orcid.org/0009-0008-2397-9713
(2025)
Empowering Future Leaders : Integrating CSR and Sustainability in Higher Education Through Community Engagement.
GECONTEC: Revista Internacional de Gestión del Conocimiento y la Tecnología, 13
(1).
pp. 54-67.
DOI 10.5281/zenodo.14927638
Horváth, Dóra
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5819-1095, Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Cosovan, Attila, Csordás, Tamás
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8077-4000, Faludi, Julianna, Galla, Daniella, Komár, Zita, Markos-Kujbus, Éva and Simay, Attila Endre
(2022)
Future outlooks of post-pandemic
education based on student experiences of the
virtual university.
Society and Economy, 44
(1).
pp. 2-21.
DOI https://doi.org/10.1556/204.2021.00026
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879 and Fehér, Zsuzsanna
(2023)
Generation Z perspectives on museum sustainability using Q methodology.
MUZEOLOGIA A KULTURNE DEDICSTVO-MUSEOLOGY AND CULTURAL HERITAGE, 11
(1).
pp. 19-35.
DOI 10.46284/mkd.2023.11.1.2
Syahrivar, Jhanghiz, Gyulavári, Tamás
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1358-786X, Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036, Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Kökény, László and Chairy, Chairy
(2021)
Surrendering personal control to automation: Appalling or
appealing?
Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 80
.
pp. 90-103.
DOI https://doi.org/10.1016/j.trf.2021.03.018
Ásványi, Katalin, Chaker, Hager and Varga, Ákos
(2020)
Szép szavak, jó tettek?” A párizsi top zöld szállodák
CSR értékeinek és tevékenységének vizsgálata =
”Fine words, good deeds?” An examination of CSR
values and activities of the top green hotels in Paris.
Turizmus Bulletin, 20
(1).
pp. 4-14.
DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n1.1
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Fehér, Zsuzsanna and Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036
(2021)
The Criteria Framework for Sustainable Museum Development.
In: Tourism in Southern and Eastern Europe 2021: ToSEE – Smart, Experience, Excellence & ToFEEL – Feelings, Excitement, Education, Leisure, 2021.06.30-2021.07.02, Opatija.
Zsóka, Ágnes
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6938-5277 and Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879
(2021)
The Effective Use of RRI Teaching Methods on a CSR Course.
Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51
(7).
pp. 40-52.
DOI 10.14267/VEZTUD.2021.07.05
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Miskolczi, Márk
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4779-2952, Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036, Kenesei, Zsófia
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1908-8300 and Kökény, László
(2022)
The Emergence of Unconventional Tourism Services Based on Autonomous Vehicles (AVs)—Attitude Analysis of Tourism Experts Using the Q Methodology.
Sustainability, 14
(6).
DOI https://doi.org/10.3390/su14063691
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Fehér, Zsuzsanna and Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036
(2021)
The Family-Friendly Museum: Museums through the eyes of families.
MUZEOLOGIA A KULTURNE DEDICSTVO-MUSEOLOGY AND CULTURAL HERITAGE, 9
(1).
pp. 21-40.
DOI https://doi.org/10.46284/mkd.2021.9.1.2
Kenesei, Zsófia
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1908-8300, Kökény, László
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5375-4082, Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879 and Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036
(2025)
The central role of trust and perceived risk in the acceptance of autonomous vehicles in an integrated UTAUT model.
European Transport Research Review, 17
(1).
DOI 10.1186/s12544-024-00681-x
Marjainé Szerényi, Zsuzsanna
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7249-317X, Zsóka, Ágnes
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6938-5277, Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879 and Flachner, Zsuzsanna
(2011)
The role of adaptation to climate change in rural development.
Regional and business studies, 3
(Suppl.).
pp. 189-198.
Kenesei, Zsófia
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1908-8300, Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Kökény, László, Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036, Miskolczi, Márk
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4779-2952, Gyulavári, Tamás
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1358-786X and Syahrivar, Jhanghiz
(2022)
Trust and perceived risk: How different manifestations affect the adoption of autonomous vehicles.
Transportation Research Part A - Policy and Practice, 164
.
pp. 379-393.
DOI https://doi.org/10.1016/j.tra.2022.08.022
Ásványi , Katalin and Komár, Zita
(2018)
Zöld szálloda - örökzöld imázs:
A „zöld” mint minőség és minősítés kommunikációjának elemzése
fogyasztói visszajelzések és szállodai honlapok vizsgálata alapján =
Green Hotel - Evergreen Image:
Being „Green” As Quality and Qualificational Value in Consumer Feedbacks and Hotel
Webpage Communication based on a Qualitative Research.
In:
A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete.
Selye János Egyetem, Komárom, pp. 265-276.
. ISBN 978-80-8122-236-8
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Miskolczi, Márk
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4779-2952, Kökény, László and Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036
(2023)
Önvezető járművek hatása a turizmusra hazai szakértők szemével.
Turizmus Bulletin, 23
(3).
pp. 5-14.
DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2023v23n3.1
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Jászberényi, Melinda
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7839-5036, Kökény, László and Miskolczi, Márk
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4779-2952
(2022)
Önvezető járművek technológiai elfogadása és hatása a turizmusra.
In:
Együttműködés, partnerség, hálózatok a turizmusban.
Turizmus Akadémia
(11).
Kodolányi János Egyetem, Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont Földrajztudományi Intézet, Magyar Földrajzi Társaság, Székesfehérvár, Budapest, pp. 131-143.
. ISBN 9786155075674
Csordás, Tamás, Markos-Kujbus, Éva and Ásványi, Katalin
(2018)
„A gyerekeim imádják, ezért én is imádom” – Családbarát hotelek fogyasztói percepciói online értékelések alapján.
Turizmus Bulletin, 18
(1).
pp. 17-28.
Ásványi, Katalin
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1594-8879, Fehér, Zsuzsanna and Zsóka, Ágnes
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6938-5277
(2022)
„Erősödött bennem a fenntartható életmód iránti igény”. Hogyan fejleszthető az egyetemisták fenntarthatósági tudatossága egy kurzus által? = ‘The demand for a sustainable lifestyle has strengthened in me’. How Can University Students’ Sustainability Consciousness Be Developed by a Course?
Magyar Tudomány, 183
(1).
pp. 79-93.
DOI https://doi.org/10.1556/2065.183.2022.1.7
This list was generated on Sat Mar 1 01:55:46 2025 UTC.