Milassin, Anda Nóra ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5333-9196 (2023) „Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” : az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon. Educatio, 32 (4). pp. 627-638. DOI 10.1556/2063.32.2023.4.6
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
344kB |
Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.4.6
Abstract
A mindennapokban gyakori, hogy az eltérő életkorú személyek közöttifélreértésekre azonnal a generációkkal kapcsolatos jogos vagy jogtalansztereotípiákban keressük a választ. A születési évszámokhoz köthető társadalmigenerációk jelenléte széles körűen elfogadott és elterjedt ismeret amunkaerőpiaci szereplők és a felsőoktatás szereplői számára is. A témaaktualitását az adja, hogy ahogy minden generáció, úgy a mai iskolások (Z ésAlfa generáció) oktatási rendszerét is egy korábbi generáció alakította ki ésalkalmazza. Azonban az X generáció értékrendje, tanítási módszerei merőbeneltérnek a mostani digitális világban felnőtt generációkétól. A munkaerőpiaciszereplők hasonló kihívásokkal küzdenek. A mostani vezetők nagy része másik korszülötte, más vezetési és motivációs eszközt alkalmaznak, más szervezetistruktúrákban gondolkodnak, mint amelyekkel a mostani pályakezdő munkatársakelkötelezettségét növelhetnék, amelyekkel megtarthatnák őket. Ebben a cikkbennem csupán az eltérő generációk oktatási és munkahelyi konfliktusaitrészletezem, de a szemléletformálás is kiemelt szerepet kap. Alapvetésem azvolt, hogy a generációs különbségeket nem problémaként, hanem lehetőségként kellkezelni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | generáció ; generációs különbségek ; generációs konfliktus ; Z generáció az oktatásban |
Divisions: | Institute of Strategy and Management |
Subjects: | Education Pedagogy |
DOI: | 10.1556/2063.32.2023.4.6 |
ID Code: | 10056 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 19 Jun 2024 13:40 |
Last Modified: | 19 Jun 2024 13:40 |
Repository Staff Only: item control page