Corvinus
Corvinus

„Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” : az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon

Milassin, Anda Nóra ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5333-9196 (2023) „Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” : az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon. Educatio, 32 (4). pp. 627-638. DOI 10.1556/2063.32.2023.4.6

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
344kB

Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.4.6


Abstract

A mindennapokban gyakori, hogy az eltérő életkorú személyek közöttifélreértésekre azonnal a generációkkal kapcsolatos jogos vagy jogtalansztereotípiákban keressük a választ. A születési évszámokhoz köthető társadalmigenerációk jelenléte széles körűen elfogadott és elterjedt ismeret amunkaerőpiaci szereplők és a felsőoktatás szereplői számára is. A témaaktualitását az adja, hogy ahogy minden generáció, úgy a mai iskolások (Z ésAlfa generáció) oktatási rendszerét is egy korábbi generáció alakította ki ésalkalmazza. Azonban az X generáció értékrendje, tanítási módszerei merőbeneltérnek a mostani digitális világban felnőtt generációkétól. A munkaerőpiaciszereplők hasonló kihívásokkal küzdenek. A mostani vezetők nagy része másik korszülötte, más vezetési és motivációs eszközt alkalmaznak, más szervezetistruktúrákban gondolkodnak, mint amelyekkel a mostani pályakezdő munkatársakelkötelezettségét növelhetnék, amelyekkel megtarthatnák őket. Ebben a cikkbennem csupán az eltérő generációk oktatási és munkahelyi konfliktusaitrészletezem, de a szemléletformálás is kiemelt szerepet kap. Alapvetésem azvolt, hogy a generációs különbségeket nem problémaként, hanem lehetőségként kellkezelni.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:generáció ; generációs különbségek ; generációs konfliktus ; Z generáció az oktatásban
Divisions:Institute of Strategy and Management
Subjects:Education
Pedagogy
DOI:10.1556/2063.32.2023.4.6
ID Code:10056
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:19 Jun 2024 13:40
Last Modified:19 Jun 2024 13:40

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics