Corvinus
Corvinus

Items where Subject is "Food economy"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Number of items at this level: 31.

Palánkai, Tibor (2021) A magyar agrárökonómia kiemelkedő alakjának halálára: Varga Gyula (1938–2020). Közgazdasági Szemle, 68 (4). pp. 437-439. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2021.4.437

Madari, Zoltán (2021) A magyar élelmiszeripari KKV szektor helyzete és kilátásai = Prospects of the Hungarian mid-sized enterprises in agriculture. Köz-gazdaság, 16 (1). pp. 39-49. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2021.01.05

Mizik, Tamás ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4328-0631 (2021) A magyar élelmiszer-gazdaság „válságteljesítménye” = The “Crisis Performance” of the Hungarian Food Economy. Gazdálkodás, 65 (3). pp. 209-223. DOI https://doi.org/10.22004/ag.econ.312083

Kertész, Lili Rebeka and Török, Áron ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6769-7103 (2021) Bioélelmiszerek vásárlóinak jellemzői Magyarországon – az Ökopiac tanulságai = Characteristics of organic food buyers in Hungary - The case of the Ökopiac. Gazdálkodás, 65 (2). pp. 141-157. DOI https://doi.org/10.22004/ag.econ.310594

Éliás, Boglárka Anna and Jámbor, Attila ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8089-7222 (2021) Food Security and COVID-19: A Systematic Review of the First-Year Experience. Sustainability, 13 (9). DOI https://doi.org/10.3390/su13095294

Nemes, Gusztáv, Chiffoleau, Yuna, Zollet, Simona, Collison, Martin, Benedek, Zsófia ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3358-0702, Colantuono, Fedele, Dulsrud, Arne, Fiore, Mariantonietta, Holtkamp, Carolin, Kim, Tae-Yeon, Korzun, Monika, Mesa-Manzano, Rafael, Reckinger, Rachel, Ruiz-Martínez, Irune, Smith, Kiah, Tamura, Norie, Viteri, Maria Laura and Orbán, Éva (2021) The impact of COVID-19 on alternative and local food systems and the potential for the sustainability transition. Sustainable Production and Consumption, 28 . pp. 591-599. DOI https://doi.org/10.1016/j.spc.2021.06.022

Jantyik, Lili, Balogh, Jeremiás Máté and Török, Áron (2021) What Are the Reasons Behind the Economic Performance of the Hungarian Beer Industry? Sustainability, 13 (5). DOI https://doi.org/10.3390/su13052829

Nagy, Judit, Jámbor, Zsófia and Freund, Anna (2020) Az ipar 4.0 és a digitalizáció legjobb gyakorlatai a hazai élelmiszergazdaságban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 5-16. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.02

Mizik, Tamás, Szerletics, Ákos and Jámbor, Attila (2020) Agri-Food Export Competitiveness of the ASEAN Countries. Sustainability, 12 (23). pp. 1-15. DOI https://doi.org/10.3390/su12239860

Majewski, Edward, Komerska, Anna, Kwiatkowski, Jerzy, Malak-Rawlikowska, Agata, Wąs, Adam and Török, Áron (2020) Are Short Food Supply Chains More Environmentally Sustainable than Long Chains? Energies, 13 (18). pp. 1-26.

Tóth, József and Rizzo, Giuseppina (2020) Search Strategies in Innovation Networks: The Case of the Hungarian Food Industry. Sustainability, 12 (5). pp. 1-18. DOI https://doi.org/10.3390/su12051752

Tóth, József, Balogh, Jeremiás Máté, Török, Áron and Molnár, Adrienn (2019) Behavioural aspects of innovation decisions: the case of Hungarian food industry. In: 13th International European Forum (Igls-Forum*) (169thEAAE Seminar) on System Dynamics and Innovation in Food Networks, 18-22. February 2019, Garmisch-Partenkirchen, Germany.

Nagy, Judit and Jámbor, Zsófia (2019) Az agrárium versenyképessége az Európai Unióban: fókuszban a tejipar. Európai Tükör: Az Integrációs Stratégiai Munkacsoport Kéthavonta Megjelenő Folyóirata, 22 (4). pp. 25-43. DOI https://doi.org/10.32559/et.2019.4.2

Tóth, József, Török, Áron and Balogh, Jeremiás Máté (2019) Deep or wide? Networking tie’s effect on innovation in the European food industry. R and D Management . (Submitted)

Malota, Erzsébet, Gyulavári, Tamás and Bogáromi, Eszter (2018) #Mutimiteszel: Élelmiszer vásárlási és fogyasztási preferenciák, étkezési szokások a magyar lakosság körében = Food purchasing and food consumption preferences and eating habits among Hungarian consumers. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 710-720. . ISBN 978-80-8122-236-8

Török, Áron, Jámbor, Attila and Mizik, Tamás (2017) Comparative advantages in the global coffee trade. In: IFAMA World Conference, 2017. június 18-21., Amerikai Egyesült Államok, Miami, Florida.

Török, Áron, Tóth, József and Balogh, Jeremiás Máté (2017) Patterns of innovation in the SMEs of the Hungarian agri-food industry. In: IFAMA World Conference, 2017. június 18-21., Amerikai Egyesült Államok, Miami, Florida.

Benedek, Zsófia and Fertő, Imre (2015) Miért választják a termelők a rövid ellátási láncokat? Statisztikai Szemle, 93 (6). pp. 580-597.

Jámbor, Attila (2014) Az élelmiszerárak volatilitása az új tagországokban. Statisztikai Szemle, 92 (3). pp. 275-288.

Vetőné Mózner, Zsófia (2014) A fenntartható élelmiszer-fogyasztás lehetőségei. Magyar tudomány, 175 (6). pp. 730-739.

Vetőné Mózner, Zsófia (2014) Az élelmiszer-fogyasztás szerkezete és környezeti hatása Magyarországon (Analysing the structure and environmental impact of food consumption in hungary). Marketing & Menedzsment, 48 (3). pp. 57-70.

Balžekienė, Aistė, Telešienė, Audronė and Butkevičienė, Eglė (2014) Food risk perceptions and purchasing behavior in Lithuania: Towards a culture of fear? Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 5 (1). pp. 61-88. DOI https://doi.org/10.14267/cjssp.2014.01.03

Dörnyei, Krisztina, Gyulavári, Tamás, Hofmeister Tóth, Ágnes, Jenes, Barbara, Jentetics, Kinga, Neumann Bódi, Edit, Neulinger, Ágnes, Simon, Judit and Zsótér, Boglárka (2014) Marketing az egészségtudatosságért – a marketing pozitív szerepe az egészség-tudatosságtól a termékválasztásig. In: Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel: Felolvasó ülés és tanulmánykötet. MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, Budapest, pp. 65-91. . ISBN 978-963-508-702-0

Baráth, Lajos and Fertő, Imre (2013) Heterogenitás és technikai hatékonyság - a magyar specializált szántóföldi növénytermesztő üzemek esete = Heterogeneity and technical efficiency - the case of Hungary's specialized arable crop production units. Közgazdasági Szemle, 60 (6). pp. 650-669.

Gyulavári, Tamás and Dörnyei, Krisztina (2012) Antecedents of loyalty for food products – Investigating the effects of subjective constructs. Journal of Economics and Business Research, 18 (2). pp. 43-58.

Boros, Péter and Fehér, Orsolya (2012) Food Retail Chains: Hungary in the EU. In: China - EU Cooperation for a Sustainable Economy. Corvinus University of Budapest, Budapest, pp. 253-261. . ISBN 978-963-503-497-0

Dörnyei, Krisztina and Gyulavári, Tamás (2011) A márkalojalitást befolyásoló tényezők vizsgálata: az involvement, a kockázat és az észlelt tudás szerepe. Working Paper. BCE Marketing és Média Intézet, Budapest.

Csáki, Csaba and Buchenrieder, Gertrud (2011) Effects of the current financial and economic crisis on the rural landscape as well as the agri-food sector in Europe and Central Asia. Society and Economy, 33 (2). pp. 249-270. DOI 10.1556/SocEc.33.2011.2.2

Fertő, Imre (2006) A társulási szerződés alkalmazkodási költségei a magyar élelmiszeriparban. Közgazdasági Szemle, 53 (9). pp. 799-811.

Tóth, József (2005) Működési versenyképesség és hajtóerői a hazai húsiparban. Közgazdasági Szemle, 52 (7-8). pp. 743-762.

Fertő, Imre and Mohácsi, Kálmán (1998) Az élelmiszer-gazdaság versenyképességét meghatározó tényezők. Vezetéstudomány, 29 (3). pp. 29-35.

This list was generated on Tue Sep 28 01:48:07 2021 CEST.