Corvinus
Corvinus

Items where Year is 2020

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Number of items: 132.

Antal-Pomázi, Krisztina (2020) A differenciált árazással kapcsolatos ösztönzőkről. Közgazdasági Szemle, 67 (3). pp. 244-262. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.3.244

Braun, Róbert (2020) A digitális (auto)mobilitás évtizedei = Decades of digital (auto)mobility. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (1). pp. 46-54. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.01.04

Beck-Bíró, Kata (2020) A felsővezetői lét elviselhetetlen könnyűsége – mire válasz az intenzív és/ vagy versenyszerű sportolás a felső vezetők körében? = The unbearable lightness of being a CEO – What's the response the intensive and/or competitive sports by executives? Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (2). pp. 74-85. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.02.06

Bősz, Anett (2020) A fenntarthatóság és az új generáció szemlélete = Sustainable development and the approach of the new generation. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 109-121. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.11

Varga, Ákos and Simon, Judit and Pintér, Attila and Tóth, Lilla and Kozák, Lajos (2020) A fogyasztói etnocentrizmus idegi korrelációi – neuromarketing-kutatás. Az ismertség által okozott implicit agykérgi aktivitásmoduláció vizsgálatára = Neural correlates of consumers’ ethnocentrism. Implicit modulation of cortical activations caused by familiarity. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 45-55. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.05

Czine, Péter and Török, Áron and Horváth, Péter (2020) A fogyasztói magatartás elemzése feltételes választási modellekkel – a mangalicakolbász példáján. Közgazdasági Szemle, 67 (5). pp. 474-494. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.5.474

Török, Áron and Maró, Zalán Márk (2020) A földrajzi árujelzők gazdaságtana – az empirikus bizonyítékok. Közgazdasági Szemle, 67 (3). pp. 263-288. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.3.263

Zilahy, Gyula and Széchy, Anna (2020) A hazai vállalati szféra környezeti teljesítménye a nemzetközi tendenciák tükrében = Corporate environmental performance in Hungary in light of international tendencies. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (1). pp. 55-70. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.01.05

Boros, Péter (2020) A hitelminősítői bejelentések fertőző hatásai és a hitelértékelési kiigazítás. Közgazdasági Szemle, 67 (2). pp. 140-163. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.2.140

Csillag, Sára and Csizmadia, Péter and Hidegh, Anna Laura and Szászvári, Karina (2020) A kicsi szép? Tanulás és fejlődés a kisvállalkozásokban = Is small beautiful? Learning and development at small enterprises. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (1). pp. 2-15. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.01.01

Elekes, Zoltán and Lengyel, Balázs (2020) A külföldi tulajdonú vállalatok és az import szerepe a hazai térségek exportjának diverzifikációjában. Közgazdasági Szemle, 67 (4). pp. 352-378. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.4.352

Sebrek, Szabolcs Szilárd (2020) A magyar gazdasági felsőoktatás egy nyugati doktori fokozattal rendelkező itthon oktató nézőpontjából – kitörési pontok beazonosítása és egy lehetséges cselekvési terv = The Hungarian business higher education from point of view of a Western European PhD degree lecturer – Identification of breakout points and a possible action plan. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 51-62. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.05

Csákné Filep, Judit and Radácsi, László and Timár, Gigi (2020) A magyar startup-vállalkozások túlélését és növekedését befolyásoló tényezők – szakértői interjúk tapasztalatai = Influencing factors of survival and growth at the hungarian start-ups. Experiences of expert interviews. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (1). pp. 16-31. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.01.02

Debreceni, János and Hofmeister Tóth, Ágnes (2020) A materializmus, boldogság, siker és élményfogyasztás összefüggéseinek vizsgálata tinédzserek körében = Qualitative study of the interrelationship between materialism, happiness, success and pleasure consumption among teenagers. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 63-73. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.06

Herczeg, András and Tóth, Máté and Vastag, Gyula (2020) A megújuló energia termelésének hatása a magyarországi szénbányászat helyzetére. Magyar Tudomány, 181 (3). pp. 353-364. DOI https://doi.org/10.1556/2065.181.2020.3.7

Vértesy, Dániel (2020) A mesterséges intelligencia fejlesztéséért folyó globális verseny és Magyarország = The Global Race for AI Development and Hungary. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 197-202. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.18

Banyár, József (2020) A mondanivaló lényege máshol van: Megjegyzések Simonovits András: Családi pótlék és gyermekszámmal növekvő nyugdíj: optimalitás és semlegesség című cikkéhez. Pénzügyi Szemle / Public Finance Quarterly - Journal of Public Finance, 65 (1). pp. 42-50. DOI https://doi.org/10.35551/PSZ_2020_1_4

Demeter, Krisztina (2020) A negyedik ipari forradalom gazdasági és menedzsmenthatásai. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 2-4. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.01

Lázár, Erika and Szűcs, Krisztián (2020) A neuromarketing aktuális helyzete és a mintaelemszámra vonatkozó kihívásai, különös tekintettel a szemkamerás mérésekre = The current state of neuromarketing and its challenges in sample size, with a particular focus on eye tracking measurements. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 79-88. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.08

Metzinger, Péter (2020) A perköltségként megítélt ügyvédi munkadíj áfa tartalmáról (de lege lata és de lege ferenda). Working Paper. Corvinus University of Budapest, Budapest.

Tétényi, András (2020) A populizmus népszerűségének gazdasági magyarázatai = Demand conditions for the growth of populist support. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 87-94. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.09

Mészáros, Tamás (2020) A stratégiaalkotás változásának mozgatórugói, fejlődési trendjei a XXI. században = Drivers behind the change of strategy-making, and its latest trends in the 21st century. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 30-42. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.04

Sisa, Krisztina and Siklósi, Ágnes and Harsányi, Gergely and Veress, Attila (2020) A számviteli képzés helye és szerepe a felsőoktatás stratégiai célkitűzései mentén = Place and role of accounting education in the strategic objectives of higher education. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (2). pp. 32-45. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.02.03

Baksa, Máté and Báder, Nikolett (2020) A tudáskérés és tudásmegosztás feltételei – egy szervezeti tudáshálózat elemzése ----- Prerequisites of advice-seeking and knowledge sharing. Analysis of an organizational knowledge network. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (1). pp. 32-45. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.01.03

Kazainé Ónodi, Annamária (2020) A távmunka jövője. A távmunkában rejlő lehetőségek az alkalmazottak véleménye alapján. = The potential of telecommuting. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

Habis, Helga and Perge, Laura (2020) A tőkepiaci eszközárazási modell három időszakos kiterjesztése. Közgazdasági Szemle, 67 (4). pp. 379-393. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.4.379

Mármarosi, András (2020) A vezetés sötét oldala (hübrisztikus vezetés) = The dark side of leadership – hubristic leadership. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 30-42. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.03

Berde, Éva (2020) Alan Krueger munkássága I. – Krueger természetes kísérletei. Statisztikai Szemle, 98 (4). pp. 283-300. DOI https://doi.org/10.20311/stat2020.4.hu0283

Berde, Éva (2020) Alan Krueger munkássága II. – Krueger hakni gazdasággal foglalkozó tanulmányai. Statisztikai Szemle, 98 (5). pp. 421-442. DOI https://doi.org/10.20311/stat2020.5.hu0421

Matei, Sorin Adam and Parisi, Lorenza and Comunello, Francesca and Vibber, Kelly (2020) Alterpodes: Communication biases in plausible reasoning about geographic perception of place and space. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 93-112. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_6

Bod, Péter Ákos and Pócsik, Orsolya and Neszmélyi, György Iván (2020) Az euró és a szlovák gazdaság. Közgazdasági Szemle, 67 (4). pp. 321-351. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.4.321

Ternai, Katalin (2020) Az ipar 4.0 az ERP-ökoszisztémák perspektívájából. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 56-68. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.06

Rekettye, Gábor (2020) Az ipar 4.0 hatása az árakra és a vállalati árképzés gyakorlatára = The effects of industry 4.0 on prices and price settings. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 15-25. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.02

Nagy, Judit and Jámbor, Zsófia and Freund, Anna (2020) Az ipar 4.0 és a digitalizáció legjobb gyakorlatai a hazai élelmiszergazdaságban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 5-16. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.02

Csáki, György (2020) Az Átfogó Regionális Gazdasági Partnerség (RCEP) és India = Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP) and India. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 172-184. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.16

Kazainé Ónodi, Annamária and Holló, Sándor (2020) Az érdem szerinti díjazásban rejlő lehetőségek Magyarországon ----- It's title in English: The potential of a merit-based compensation system in Hungary. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

Báthory, Zsuzsanna (2020) Az értékáram-alapú szervezet empirikus vizsgálata öt magyarországi termelő üzem példáján keresztül = Empirical analysis of the value stream based organization through the examples of five Hungarian production facilities. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 2-16. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.01

Simon, Judit and Varga, Ákos (2020) Bevezető. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 43-44. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.04

Vajkai Kovács, Éva and Zsóka, Ágnes (2020) Brand avoidance behaviour of Gen Z towards fast fashion brands = A Z generáció fast fashion márkákkal szembeni márkaelkerülési magatartásának vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (5). pp. 39-50. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.05.04

Demeter, Krisztina and Losonci, Dávid (2020) Business and technological perspectives of Industry 4.0 A framework for thinking with case illustration = Az Ipar 4.0 üzleti és technológiai vetületei Gondolkodási keret esettanulmánnyal illusztrálva. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (5). pp. 2-14. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.05.01

Kováts, Gergely and Szabó, Mátyás, eds. (2020) Central European Higher Education Cooperation Conference Proceedings. Proceedings of the 4th and 5th CEHEC conference. CIHES Working Paper, 15 . Corvinus Universy of Budapest, Budapest. . ISBN 978-963-503-835-0

Buksa, Miklós and Hoffmann, Janka and Kiss-Dobronyi, Bence and Thaler, Balázs (2020) Clayton Christensen emlékére. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). p. 89. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.09

Tversky, Barbara (2020) Cognitive maps, cognitive collages, and spatial mental models. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 11-22. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_1

Birtalan, Ilona Liliána and Bartha, Attila and Neulinger, Ágnes and Bárdos, György and Oláh, Attila (2020) Community Supported Agriculture as a Driver of Food-Related Well-Being. Sustainability, 12 (11). DOI https://doi.org/10.3390/su12114516

Pulinka, Ágnes (2020) Complexity of change and its relationship with the levels of cooperation needed during a change process = A változás típusai és az együttműködés szintjei az ismert változásmenedzsment-elméletekben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (5). pp. 15-26. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.05.02

Matyusz, Zsolt and Pistrui, Bence (2020) Digitalizációs projektek a magyar kiskereskedelmi szektorban: Két meghatározó szegmens összehasonlítása empirikus példákon keresztül. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 27-41. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.04

Palánkai, Tibor and Miklós, Gábor (2020) EU Reforms and the Nations = EU reformok és a Nemzetek. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 50-57. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.06

Tétényi, András (2020) Economic insecurity. In: The Palgrave Encyclopedia of Global Security Studies. Palgrave Macmillan. .

Endrődi-Kovács, Viktória (2020) Economic prospects of the Western Balkan countries' accession to the European Union = A nyugat-balkáni országok európai uniós csatlakozási perspektívái gazdasági szempontból. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 71-86. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.08

Széchy, Anna (2020) Environmental and climate policy. Corvinus Geographia, Geopolitica, Geooeconomia . Corvinus University of Budapest, Budapest. . ISBN 978-963-503-830-5

Zsóka, Ágnes and Csutora, Mária (2020) Esettanulmányok a vállalatok karbon-kibocsátási stratégiáinak elemzésére. Working Paper. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. (Unpublished)

Magas, István (2020) Fejlettség, bérek és minimumok – valóságos és képzelt nemzetközi különbségek = Economic development, wages and wage levels – real and imaginary international differences. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 185-196. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.17

Csutora, Mária (2020) Fenntartható boldogság? Szubjektív jóllét ökológiai határok között. Magyar Tudomány, 181 (4). pp. 513-525. DOI 10.1556/2065.181.2020.4.9

Wieszt, Attila (2020) Fontos, hogy mi családi cég vagyunk?” – családi vállalkozási identitás és teljesítmény = “Is it important that we are a family firm?” – Family firm identity and performance. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (2). pp. 60-73. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.02.05

Darvas, Zsolt and Schepp, Zoltán (2020) Forecasting exchange rates of major currencies with long maturity forward rates. Working Paper. Corvinus University of Budapest, Budapest.

Marton, Péter and Békés, Csaba (2020) Foreword. Corvinus Journal of International Affairs, 5 (1).

Yousef, Katul (2020) Four pillars of cross-cultural management A systematic literature review = A kultúraközi menedzsment négy pillére Szakirodalmi áttekintés. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (5). pp. 27-38. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.05.03

DeLeon, Robert (2020) From Cold-War Communist Connection to Post-Cold-War Divergence: Cuba and Ethiopia. Corvinus Journal of International Affairs, 5 (1). pp. 30-43. DOI https://doi.org/10.14267/cojourn.2020v5n1a4

Primecz, Henriett (2020) Geert Hofstede (1928–2020). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 85-86. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.08

Magas, István (2020) Globális közjavak és davosi magaslatok – Simai Mihály 90 éves. Közgazdasági Szemle, 67 (3). pp. 217-224. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.3.217

Burucs, M. Judit (2020) Gondolatok a Bécsi Kezdeményezésről = Thoughts on the Vienna Initiative. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 58-69. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.07

Kengyel, Ákos (2020) Gondolatok az európai integráció fejlődésének következő időszakát meghatározó prioritásokról (Europe’s Next Stage. A Centre for European Policy Studies 2020. évi Ideas Lab konferenciája. Brüsszel, 2020.) március 5–6. Közgazdasági Szemle, 67 (4). pp. 415-421. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.4.415

Lovas Kiss, Antal (2020) How dog owners perceive public space when walking their dogs? In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 137-150. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_8

Marer, Paul (2020) How we were right and wrong about China? = Miben volt igazunk és miben tévedtünk Kínával kapcsolatban? Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 133-143. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.13

Tózsa, István, ed. (2020) Hungarikumok és örökségtervezés. Budapesti Corvinus Egyetem Gazdaságföldrajz, Geoökonómia és Fenntartható Fejlődés Intézet, Budapest. .

Dobozi, István (2020) Háború és béke az amerikai-kínai kereskedelemben = War and peace in USA-China trade. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 144-158. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.14

Szabó, Krisztina (2020) Income inequality. In: The Palgrave Encyclopedia of Global Security Studies. Palgrave Macmillan. .

Harangozó, Tamás (2020) Integrating human capital into corporate strategic performance management Practical challenges and implications from the leader’s perspective = A humán tőke beépítése a szervezeti stratégiai teljesítménymenedzsmentbe Kihívások és gyakorlati következmények a vezető szempontjából. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (5). pp. 51-64. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.05.05

Ivony, Éva (2020) Interjú Szelényi Iván szociológussal. Kultúra és közösség, 11 (1). pp. 59-71. DOI https://doi.org/10.35402/kek.2020.1.6

Keszey, Tamara and Tóth, Réka Zsuzsanna (2020) Ipar 4.0 az autóiparban. A fehér- és kékgalléros munkavállalók technológiaelfogadási aggályai. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 69-80. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.07

Gál, Péter (2020) Kilátás a Világgazdaságra. Simai’90 = View on the World Economy. Simai’90. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 6-10. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.01

Benczes, István (2020) Konfliktus és kooperáció a nemzetközi kapcsolatokban: A (neo)realizmus és a neoliberális institucionalizmus együttélése = Conflict and cooperation in international relations: the cohabitation of (neo)realism and neoliberal institutionalism. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 18-29. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.03

Mucsi, Attila and Malota, Erzsébet and Török, Anna (2020) Kulturális sokk és pozitív szájreklám – a felsőoktatásban tanuló külföldi hallgatók körében = Culture shock and positive word of mouth – Among international students in higher education. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (2). pp. 23-31. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.02.02

Nieścioruk, Kamil (2020) Learning the space. The change of spatial cognition of a city centre by high-school students in the light of mental maps and sketches. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 187-199. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_11

Berend, T. Iván (2020) Lemaradások és felzárkózások – Éles regionális különbségek Európában = Backwardeness and advancement – Sharp regional differences in Europe. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 43-49. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.05

Diófási-Kovács, Orsolya (2020) Logisztika 4.0 Digitalizációs projektek hatása a fenntarthatósági teljesítményre. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 17-26. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.03

Marciniak, Róbert and Móricz, Péter and Baksa, Máté (2020) Lépések a kognitív automatizáció felé: Digitális átalakulás egy magyarországi üzleti szolgáltatóközpontban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 42-55. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.05

Demeter, Krisztina and Losonci, Dávid and Szász, Levente and Rácz, Béla Gergely (2020) Magyarországi gyártóegységek ipar 4.0 gyakorlatának elemzése – technológia, stratégia, szervezet = Analysis of the industry 4.0 practice of the Hungarian production units – technology, strategy, organization. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 2-14. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.01

Nagy, Balázs and Szakál, Szilvia (2020) Measuring the circularity of congressional districts. Society and Economy . DOI https://doi.org/10.1556/204.2020.00008

Szeiner, Zsuzsanna and Mura, Ladislav and Horbulák, Zsolt and Poór, József (2020) Menedzsmenttanácsadási trendek a szomszédos Szlovákiában globális és regionális tendenciák tükrében = Trends and tendencies in management consulting in neighboring Slovakia in light of global and regional trends. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (1). pp. 71-82. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.01.06

Kolozsi, Pál Péter and Horváth, Gábor (2020) Mennyit ér a likviditás?: A magyar bankrendszer likviditáskeresleti függvényének becslése. Közgazdasági Szemle, 67 (2). pp. 113-139. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.2.113

Letenyei, László and Dobák, Judit, eds. (2020) Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Budapest, 5–7 November 2019. Schenk Verlag, Passau. . ISBN 978-3-944850-78-8

Banyár, József (2020) Miként javítható az állami nyugdíjrendszer?: Öt lehetséges lépés egy átfogó reformhoz. Közgazdasági Szemle, 67 (6). pp. 632-652. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.6.632

Sargent, Jack (2020) More than a Historical Sidenote: The Nuclear Ambitions of the Shah of Iran. Corvinus Journal of International Affairs, 5 (1). pp. 1-9. DOI https://doi.org/10.14267/cojourn.2020v5n1a1

Pásztor, Gyöngyi (2020) Mănăștur Image(s), Mănăștur Awareness(es) The Mental Map of a Communist District of the City of Cluj, Romania. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 173-186. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_10

Köves, Alexandra and Gáspár, Judit and Matolay, Réka (2020) Művészet és társadalomtudomány együttműködése a posztnormál tudományfelfogás keretein belül: backcasting kutatási eredmények egy interaktív színházi kalandjátékban. Magyar Tudomány, 181 (2). pp. 210-221. DOI https://doi.org/10.1556/2065.181.2020.2.7

Kovács, László and Keller, Krisztina and Tóth-Kaszás, Nikoletta and Knausz, Lívia (2020) Nagykanizsa mint márka – középiskolások körében végzett városmárka-asszociációs vizsgálatok eredményei = Nagykanizsa as a brand – results of the studies conducted on city brand association among secondary school students. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 17-29. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.02

Szentes, Tamás (2020) Nemzetközi gazdaságtan vagy Világgazdaságtan? = International Economics or World Economics? Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 11-17. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.02

Piskóti, István and Nagy, László (2020) Neuromarketing attitűdök, módszerek és hatások a stratégiai és operatív döntésekre neuromarketing = Neuromarketing attitudes, methods and their impacts on the on strategic and operative marketing decisions. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 67-78. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.07

Olasz, Nikolett (2020) Nomen est omen: roma diplomás nővel szembeni diszkrimináció Magyarországon = Nomen est omen: discrimination against roma women in Hungary. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 40-50. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.04

Erdős, Gabriella (2020) Néhány gondolat az adatbiztonságról és adatkezelésről az okos alkalmazások területén. Working Paper. Corvinus University of Budapest, Budapest.

Gönczi, Kinga and Hlédik, Erika (2020) Online vásárlási folyamat hatékonyságának növelése – két webáruház használhatóságának összehasonlítása szemmozgáskövetéssel = Increasing the efficiency of online shopping process – comparing website usability of two webshops using eye tracking research. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (3). pp. 56-66. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.03.06

Sebrek, Szabolcs Szilárd (2020) Overlap in external technology search locations and the breadth of IPR assets: lessons from the Security Software Industry. Industry and Innovation, 27 (1-2). pp. 105-133. DOI https://doi.org/10.1080/13662716.2019.1588710

Ocokoljic, Slobodan (2020) Perception of the Borderlands in Serbia. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 113-136. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_7

Walter, György (2020) Personal Bankruptcy: Model structures and the fresh start. Working Paper. Corvinus University of Budapest, Budapest.

Berde, Éva and Tőkés, László (2020) Platformokon keresztül dolgozó idősebb munkavállalók. Az Oszkár utazásmegosztó példája = Platform economy as a working opportunity for older persons. The case of the Hungarian carpooling company, Oszkár. Köz-gazdaság .

Győri, Ágnes and Lengyel, György and Perpék, Éva (2020) Preferált vezetési stílus, vezetői és vállalkozói hajlandóság az egyetemi hallgatók körében. Metszetek - Társadalomtudományi folyóirat, 9 (1). pp. 3-26. DOI https://doi.org/10.18392/metsz/2020/1/1

Fekete, István and Szontágh, Péter (2020) Projektek programszintű kockázatmenedzsmentje = Risk management on project program level. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (2). pp. 46-59. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.02.04

Bajmócy, Péter and Balizs, Dániel (2020) Rajka – Rapid changes of social, architectural and ethnic character of a cross-border suburban village of Bratislava in Hungary. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 49-70. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_4

Barkóczi, Janka (2020) Red reports: the evolution of a Hungarian newsreel collection. Studies in Eastern European Cinema . pp. 1-17. DOI https://doi.org/10.1080/2040350X.2020.1718417

Pap, Viktória (2020) Researching the spirit of place at a festival. Mental mapping on Sziget Festival. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 223-238. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_14

Tóth, József and Rizzo, Giuseppina (2020) Search Strategies in Innovation Networks: The Case of the Hungarian Food Industry. Sustainability, 12 (5). pp. 1-18. DOI https://doi.org/10.3390/su12051752

Ladinig, Thomas B. and Dhir, Krishna S. and Vastag, Gyula (2020) Sensemaking support system (S3) for manufacturing process improvement. International Journal of Production Research . DOI https://doi.org/10.1080/00207543.2020.1733700

Budapesti Corvinus Egyetem Egyetemi Könyvtár (2020) Simai Mihály művei. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 215-230.

Dobák, Judit (2020) Space and social hierarchy. Results of a longitudinal study with mental maps. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 151-172. . ISBN 978-3-944850-78-9 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_9

Bátorfy, Attila and Urbán, Ágnes (2020) State advertising as an instrument of transformation of the media market in Hungary. East European Politics, 36 (1). pp. 44-65. DOI https://doi.org/10.1080/21599165.2019.1662398

Eszterhai, Viktor and Renxin, Wang, eds. (2020) Stuck Between Great Powers: The Geopolitics of the Peripheries. Corvinus Geographia, Geopolitica, Geooeconomia . Corvinus University of Budapest, Budapest. . ISBN 978-963-503-841-1

Herke, Boglárka (2020) Szakmai életútinterjú Lannert Judit oktatásszociológussal. Kultúra és közösség, 11 (1). pp. 73-84. DOI https://doi.org/10.35402/kek.2020.1.7

Tóth, Zsuzsanna Eszter and Surman, Vivien (2020) Szolgáltatásminőség keretrendszer kialakítása és fejlesztése – egy felsőoktatási tantárgy példája = Establishing and improving a service quality framework through – The example of a higher education course. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (2). pp. 2-22. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.02.01

Bakó, Barna and Horváth, Diána (2020) Termékdifferenciálás kétoldalú piacokon. Közgazdasági Szemle, 67 (1). pp. 1-13. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2020.1.1

Cherrington, Corey (2020) The Family as a Cold War Weapon: Italian-American Cultural Diplomacy to Italy, 1951-1957. Corvinus Journal of International Affairs, 5 (1). pp. 17-29. DOI https://doi.org/10.14267/cojourn.2020v5n1a3

Banyár, József (2020) The Point of the Message is Something different: Comments on the article of András Simonovits entitled: Family allowance and pension dependent on the number of children: optimality and neutrality. Pénzügyi Szemle / Public Finance Quarterly - Journal of Public Finance, 65 (1). pp. 42-50. DOI https://doi.org/10.35551/PFQ_2020_1_4

Kállay, László and Jáki, Erika (2020) The impact of state intervention on the Hungarian venture capital market. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 33 (1). pp. 1130-1145. DOI https://doi.org/10.1080/1331677X.2019.1629979

Kollai, István (2020) The many meanings of neo-feudalism Analysis of academic and public discourse alluding premodern social structures = Mit jelent a neo-feudalizmus? A premodern társadalmi struktúrákra utaló tudományos és nyilvános diskurzus elemzése. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 122-132. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.12

Cséfalvay, Zoltán (2020) The “Legible” City. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 23-34. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_2

Almadi, Sejla (2020) Theoretical Corpus for an Empirical Subject: The Identification of Problems and Gaps in Pygmalion Effect Research = Elméleti korpuszt egy empirikus alanynak: Problémák és rések azonosítása a Pygmalion-hatás kutatásában. Köz-gazdaság, 15 (1).

Dúll, Andrea (2020) Things and Places: The Meaning of the Physical Environment from an Environmental Psychology and Environmental Communication Perspective. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 35-48. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_3

Veszelszki, Ágnes and Falyuna, Nóra, eds. (2020) Tudománykommunikáció 2.0 Absztraktkötet. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. . ISBN 978-963-503-838-1

Török, Áron and Agárdi, Irma (2020) Társadalmi vállalkozások gasztronómiai lehetőségei a rövid élelmiszerellátási láncok bevonásával Magyarországon = Opportunities of short food supply chains in the gastronomy for the Hungarian social enterprises. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 74-84. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.07

Szintay, István (2020) Török László: Bizalom a vezetésben Magánkiadás, 2019, 141 old. (Könyvismertetés). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (2). pp. 86-87.

Szijártó, Zsolt (2020) Urban ethnic Community research cultural mapping. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 201-216. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_12

Izsák, Éva (2020) Urban „Space-Twists” – New Challenges of Urban Geography. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 217-222. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_13

Csillag, Sára and Győri, Zsuzsanna and Svastics, Carmen (2020) Vaktában vállalkozni? – fogyatékossággal élő vállalkozók a hazai munkaerőpiacon = Doing business blindly? – Entrepreneurs with disabilities in the Hungarian labour market. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (4). pp. 26-39. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.04.03

Gelei, Andrea and Gödöny, Miklós and Hálám, Szabolcs and Nietsch, Tamás and Rozgonyi, Sándor and Skrám, Katalin and Teleki, József and Tolnainé Tóth, Veronika and Vizsy, József (2020) Vámlogisztika: Jegyzet. Budapesti Corvinus Egyetem. ISBN 9789635038046

Letenyei, László and Morauszki, András (2020) Who Reaps The Benefits Of Permeable Borders? Mental Maps, Networks And Language Skills In The Hungarian-Slovakian Border-Region. In: Mental Mapping. The Science of Orientation. New Approaches to Location – Spatial Patterns of the Global Economy Conference. Schenk Verlag, Passau, pp. 71-91. . ISBN 978-3-944850-78-8 DOI https://doi.org/10.14267/978-3-944850-78-8_5

Villanueva, Prince Aian G. (2020) Why Civil Society Cannot Battle it All Alone: The Roles of Civil Society Environment, Transparent Laws and Quality of Public Administration in Political Corruption Mitigation. International Journal of Public Administration, 43 (6). pp. 552-561. DOI https://doi.org/10.1080/01900692.2019.1638933

Striebing, Clemens and Schmidt, Evanthia Kalpazidou and Palmén, Rachel and Holzinger, Florian and Nagy, Beáta (2020) Women Underrepresentation in R&I: A Sector Program Assessment of the Contribution of Gender Equality Policies to Research and Innovation. EVALUATION AND PROGRAM PLANNING, 79 . DOI https://doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2019.101749

Ricz, Judit and Szunomár, Ágnes (2020) Államvezérelt globális vállalati terjeszkedés: a kínai offenzív versus a brazil defenzív stratégia = State-led global expansions strategies of emerging markets multinationals: the chinese offensive versus the brazilian defensive strategy. Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 159-171. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.15

Szerb, László and Komlósi, Éva and Páger, Balázs (2020) Új technológiai cégek az Ipar 4.0 küszöbén. A magyar digitális vállalkozási ökoszisztéma szakértői értékelése. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (6). pp. 81-96. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.06.08

Vigvári, Gábor (2020) Újabb ellenmozgás? Megérthető-e a populizmus térnyerése Polányi szemüvegén keresztül? = Another counter movement? Can we understand emerging populism using Polányi’s analytical framework? Köz-gazdaság, 15 (1). pp. 98-108. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.01.10

Buvár, Ágnes and Orosz, Gábor (2020) “Branded, biased and it wants to sell a product”: typical ad representations influence the effect of ad recognition: a mixed-method research. International Journal of Advertising, 39 (1). pp. 32-50. DOI https://doi.org/10.1080/02650487.2019.1613848

Ermishina, Ksenia (2020) “Israeli imperialists”: The Soviet «anti-Israel» campaign of 1967. Corvinus Journal of International Affairs, 5 (1). pp. 10-16. DOI https://doi.org/10.14267/cojourn.2020v5n1a2

This list was generated on Sun Jul 5 01:46:51 2020 CEST.