Corvinus
Corvinus

Items where Subject is "Commerce and tourism"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Number of items at this level: 64.

Agárdi, Irma (2017) Csináljunk fesztivált! Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 48 (6-7). p. 73. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.06.09

Sziva, Ivett (2017) Smart destinations for smart Generation? – The requirements of Generation Y in the area of innovative communication. In: 6th Conference of the IATE - International Association for Tourism Economics, 21-23 June 2017, Rimini, Italy.

Török, Áron and Jámbor, Attila and Mizik, Tamás (2017) Comparative advantages in the global coffee trade. In: IFAMA World Conference, 2017. június 18-21., Amerikai Egyesült Államok, Miami, Florida.

Kelemen, József (2017) Több piacra épülő webáruház térbeli árversenye. Közgazdasági Szemle, 64 (6). pp. 612-629. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.6.612

Apáthy M., Sándor (2017) Turistatípusok azonosítása – egy lehetséges turisztikai ajánlórendszer. Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 48 (1). pp. 30-40. DOI 10.14267/VEZTUD.2017.01.03

Gelei, Andrea and Nagy, Judit (2017) Ellátási hálózatok alapvető struktúrái. In: Logisztikai Évkönyv. Magyar Logisztikai Egyesület, Budapest, pp. 93-104.

Wimmer, Ágnes and Juhász, Péter, eds. (2017) Közgáz diáktudós – Gazdaság, közösség, társadalom. Válogatás a BCE tudományos diákköri munkáiból. TDK Könyvtár . Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. ISBN 978-963-503-643-1

Bársony, Fanni (2017) The age of sharing by Nicholas A. John (Cambridge, Polity, 2016). Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 8 (1). pp. 146-152. DOI https://doi.org/10.14267/CJSSP.2017.01.11

Durfee, Mary (2016) Dementia Perhaps, but the State is not Dead: TTIP, CETA, and the Arctic. Corvinus Journal of International Affairs, 1 (2). pp. 5-20. DOI https://doi.org/10.14267/cojourn.2016v1n2a2

Oláh, Réka and Varga, Dorottya (2016) Lakossági attitűdvizsgálat a helyi turisztikai desztinációmenedzsment tevékenységéről Gyomaendrőd városban. Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 47 (2). pp. 34-44.

Balogh, Jeremiás Máté (2016) A földrajzi távolság, a kulturális hasonlóság és a szabadkereskedelem hatása a borkereskedelemre = Effects on the global wine trade of geographical distance, cultural and linguistic similarity, and free trade. Közgazdasági Szemle, 63 (7-8). pp. 858-881. DOI 10.18414/KSZ.2016.7-8.858

Varga, Ágnes, ed. (2016) Földrajzi Információs Rendszerek gyakorlati alkalmazása. Gazdaságföldrajz és Jövőkutatás Központ, Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. ISBN 978-963-503-628-8

Tózsa, István (2016) Hungarikumok. Nemzeti örökségvédelem. Budapesti Corvinus Egyetem, Nemzeti Közszolgálati Egyetem.

Bojnec, Stefan and Fertő, Imre (2016) Patterns and Drivers of the Agri-Food Intra-Industry Trade of European Union Countries. International Food and Agribusiness Management Review, 19 (2). pp. 53-74.

Juhász-Dóra, Katalin and Vajkai, Éva (2016) The Butler wears Prada. A Hungarian case-study based on the analysis of the uniform and hotel industry from the point of sustainability. In: Kodolányi International Research Week- Issues of Social Responsibility, 11-15 April 2016, Budapest, Hungary.

Gyulavári, Tamás and Agárdi, Irma and Bacsek , Péter (2015) A CRM hazai gyakorlatának feltáró elemzése. In: Marketing hálózaton innen és túl: Az egyesület a marketing oktatásért és kutatásért XXI. Országos konferenciája, 2015.augusztus 27-28., Budapest.

Mitev, Ariel Zoltán and Irimiás, Anna and Michalkó, Gábor (2015) Halászkirályok hanghullámai - Az idősek vallási eseményekhez kapcsolódó élményeinek megértése. Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 46 (4). pp. 23-34.

Kulcsár, Noémi (2015) A fogyasztói érték és az élmény kontextusa a turisztikai szakirodalomban (The context of consumer value an experience in tourism literature). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 46 (3). pp. 18-25.

Korstanje, Maximiliano E. (2015) Dracula and the rights of hospitality: The axis of evil. Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 6 (1). pp. 113-127. DOI https://doi.org/10.14267/cjssp.2015.01.06

Bakucs, Lajos Zoltán and Fertő, Imre (2015) Empirical tests of sale theories. Hungarian milk prices. Agricultural Economics, 61 (11). pp. 511-521. DOI 10.17221/168/2014-AGRICECON

Balogh, Jeremiás (2015) Investigating the effect of geographical distances and cultural proximity on the Hungarian wine trade. Society and Economy, 37 (4). pp. 513-529. DOI 10.1556/204.2015.37.4.6

Tózsa, István and Zátori, Anita, eds. (2015) Metropolitan Tourism Experience Development. Selected studies from the Tourism Network Workshop of the Regional Studies Association, held in Budapest, Hungary, 2015. Gazdaságföldrajzi szakkönyvek . Corvinus University of Budapest, Department of Economic Geography and Futures Study, Budapest. ISBN 978-963-503-597-7

Jeney, László and Karácsonyi, Dávid, eds. (2015) Minsk and Budapest, the two capital cities. Selected studies of post-socialist urban geography and ecological problems of urban areas. Gazdaságföldrajzi szakkönyvek . Department of Economic Geography and Futures Studies, Corvinus University of Budapest, Budapest - Minsk. ISBN 978-963-503-591-5

Laki, Mihály (2015) Restructuring and re-regulation of the Hungarian tobacco market. Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 6 (2). pp. 39-71. DOI 10.14267/cjssp.2015.02.03

Jászberényi, Melinda and Holczmann, Anita (2014) A nagysebességű vasút térhódítása, és ennek hatása a turizmusszektorra. Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 45 (12). pp. 16-27.

Gyulavári, Tamás and Hubert, József (2014) A hatásosság és hatékonyság fogalmainak értelmezése online vs. offline kampányok keretében. In: Marketing megújulás: Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája. SZTE GTK, Szeged, pp. 1-10. ISBN 978-963-306-312-5

Jámbor, Attila (2014) A horizontális és vertikális ágazaton belüli agrárkereskedelem meghatározó tényezői az EU új tagországaiban (Determinants of horizontal and vertical intra-industry agri-food trade in the new EU member-states). Közgazdasági Szemle, 61 (5). pp. 544-565.

Dörnyei, Krisztina and Gyulavári, Tamás and Hofmeister Tóth, Ágnes and Jenes, Barbara and Jentetics, Kinga and Neumann Bódi, Edit and Neulinger, Ágnes and Simon, Judit and Zsótér, Boglárka (2014) Marketing az egészségtudatosságért – a marketing pozitív szerepe az egészség-tudatosságtól a termékválasztásig. In: Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel: Felolvasó ülés és tanulmánykötet. MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, Budapest, pp. 65-91. ISBN 978-963-508-702-0

Kiss, Márta (2014) The coordination of the tourism market through patron-client relationships. Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 5 (2). pp. 131-150. DOI https://doi.org/10.14267/cjssp.2014.02.06

Tózsa, István, ed. (2014) Turizmus és településmarketing. Gazdaságföldrajzi szakkönyvek . Budapesti Corvinus Egyetem Gazdaságföldrajz és Jövőkutatás Tanszék, Budapest. ISBN 978-963-503-564-6

Aranyossy, Márta and Juhász, Péter (2013) Értékteremtés e-kereskedelemmel – kitörési lehetőség a recesszió sújtotta magyar kiskereskedelemben? (Value creation of e-commerce – Chance to break out for the recession-hit Hungarian retail sector?). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 44 (11). pp. 16-33.

Baranyi, Márton (2013) Magyarország aszimmetrikus kereskedelmi függősége az integrációs profil szemszögéből (Hungary’s assimetric trade dependency). Köz-gazdaság, 8 (1). pp. 147-155.

Kovács, Tibor and Papanek, Gábor and Papanek, Zsuzsanna (2013) A turizmus magyar vonzerőiről (Hungarian tourist attractions). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 44 (5). pp. 39-46.

Jámbor, Attila (2013) Country-specific determinants of horizontal and vertical intra-industry agri-food trade: the case of Bulgaria and Romania. APSTRACT - Applied Studies in Agribusiness and Commerce, 7 (4-5). pp. 69-75.

Jeney, László and Kulcsár, Dezső and Tózsa, István, eds. (2013) Gazdaságföldrajzi tanulmányok közgazdászoknak. Gazdaságföldrajzi szakkönyvek . BCE Gazdaságföldrajzi és Jövőkutatási Tanszék, Budapest. ISBN 978-963-503-526-7

Tózsa, István and Zátori, Anita (2013) Hungarikumok. Turizmus-vendéglátás szakos BA hallgatók részére. Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdaságföldrajz és Jövőkutatás Tanszék, Turizmus Kompetencia Központ . Budapesti Corvinus Egyetem Turizmus Kompetencia Központ, Budapest. ISBN 978-963-503-538-0

Jámbor, Attila and Török, Áron (2013) Intra-industry agri-food trade of the Baltic Countries. In: 87th Annual Conference of the Agricultural Economics Society, 8 - 10 April 2013, University of Warwick, United Kingdom.

Kulcsár, Dezső (2013) Turizmusföldrajz. In: Gazdaságföldrajzi tanulmányok közgazdászoknak. BCE Gazdaságföldrajzi és Jövőkutatási Tanszék, Budapest, pp. 153-173. ISBN 978-963-503-526-7

Fertő, Imre and Jámbor, Attila (2013) Vertical intra-industry trade and the EU accession: The case of Hungarian agri-food sector. In: 87th Annual Conference of the Agricultural Economics Society, 8 - 10 April 2013, University of Warwick, United Kingdom.

Sziva, Ivett (2012) Versenyző együttműködés és a turisztikai desztinációk versenyképessége - "Hol volt, hol nem volt...?" (Co-opetition and the competitiveness of touristic destinations - "Where was, where it was not...?"). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 43 (5). pp. 52-60.

Kolos, Krisztina and Gáti, Mirkó (2012) Az elektronikus kereskedelem alkalmazása a hazai vállalatok körében - a piacorientáció és a marketingkörnyezet szerepe (E-commerce practises of the Hungarian companies – Role of market orientation and marketing environment). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 42 (2. kül). pp. 90-96.

Jámbor, Attila and Török, Áron (2012) Az EU csatlakozás hatása az új tagországok agrárkereskedelmére. In: 13. Nemzetközi Tudományos Napok, 2012. március 29-30., Gyöngyös, Magyarország.

Bohl, Patrick (2012) The effects of store atmosphere on shopping behaviour - A literature review. Working Paper. BCE Marketing és Média Intézet, Budapest.

Bakucs, Lajos Zoltán and Elek, Sándor and Fertő, Imre and Forgács, Csaba (2012) A szerződések teljesülése a magyar élelmiszerláncban (Contract fulfilments in Hungarian food chains). Közgazdasági Szemle, 59 (1). pp. 63-73.

Kelemen, Kata (2012) A helykötődés és a környezetvédő viselkedés közötti összefüggések vizsgálata turisztikai kontextusban. In: Fenntartható fejlődés, élhető régió, élhető települési táj 2. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, pp. 181-197. ISBN 978-963-503-505-2

Árva, László and Sipos, Zoltán (2012) A posztmodern marketing elvei és gyakorlata a turizmus piacán - Mátrix és turizmus (Theories and practice of the post-modern marketing on tourism market – Matrix and tourism). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 43 (6). pp. 14-24.

Varga, Zsolt (2012) Az e-businesstől az online reklámozásig a versenyképesség tükrében. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

Jámbor, Attila (2011) Az agrárkereskedelem változása Magyarország és az Európai Unió között a csatlakozás után (The post-accession change in agricultural trading between Hungary and the EU). Közgazdasági Szemle, 58 (9). pp. 775-791.

Tózsa, István (2011) City on Sale an Introduction to Urban Regional Marketing. Corvinus University of Budapest, Budapest.

Kolos, Krisztina and Gáti, Mirkó and Gyulavári, Tamás (2011) E-commerce evolution in Hungary: an investigation of critical succes factor. In: Marketing theory challenges in emerging societies. Alexandru Ioan Cuza University of Iasi, Iasi, pp. 156-162. ISBN 9789736406812

Jámbor, Attila (2011) Impacts of EU Accession on Hungarian Primary and Processed Agricultural Trade. In: 85th Annual Conference of the Agricultural Economics Society, 18-20 April, 2011, Warwick, UK.

Gyulavári, Tamás and Kolos, Krisztina and Kenesei, Zsófia (2011) The role of enduring involvement in the relationship between reference price and price acceptance in the context of multichannel choice. In: Marketing Theory Challenges in Emerging Societies. Alexandru Ioan Cuza University of Iasi, Iasi, pp. 114-120. ISBN 9789736406812

Lázár, Ede (2011) Ároptimalizálás – Ökonometriai modellezésen és az empirikus keresleti függvény meghatározásán alapuló árazási technikák. Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 42 (6). pp. 68-56.

Bakó, Barna (2010) A kiskereskedelmi árrögzítés versenyfokozó hatása (The competition-enhancing effect of retail price maintenance). Közgazdasági Szemle, 57 (7-8). pp. 666-676.

Neulinger, Ágnes and Simon, Judit and Kelemen, Kata and Hofmeister Tóth, Ágnes and Bódi, Edit (2010) Fogyasztói magatartás a hazai utazási szolgáltatások piacán - a hibrid vásárlói magatartás vizsgálata (Consumer behaviour on market of the Hungarian travel services – Examination of hybrid consumption). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 41 (6). pp. 50-62.

Kelemen, Zita (2010) A kereskedelmi márkázás hazai gyakorlatának empirikus vizsgálata, különös tekintettel az utilitárius és hedonista termékek körére. PhD, Nyugat-magyarországi Egyetem.

Wimmer, Ágnes and Novák, Zsuzsanna, eds. (2010) Közgáz diáktudós – Piac és verseny. Válogatás a BCE Közgáz Campus tudományos diákköri munkáiból. TDK Könyvtár . Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. ISBN 978-963-503-429-1

Gelei, Andrea and Nagy, Judit (2010) Logisztikai folyamatok informatikai támogatottsága Magyarországon – fókuszban a disztribúciós logisztika = Backing logistics processes with information technology – current practice and improvement possibilities at Hungarian companies. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

Sziva, Ivett (2009) Az e-business kooperatív turisztikai adaptációja : "A kicsi, a szép esélyei hazánkban" (The cooperative touristy adoption of e-business: "The chances of small beautiful in Hungary"). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 40 (9). pp. 54-63.

Nemes, Andrea (2009) Az állam szerepe a turizmusban (The role of government in tourism). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 40 (5). pp. 53-67.

Gelei, Andrea (2009) Az üzleti kapcsolatok stabilitását befolyásoló tényezők - fókuszban a hazai FMCG ellátási lánc kapcsolatai. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

Grossmanová, Marta and Vojtková, Mária and Kita, Pavol (2009) Role of brand loyalty in purchase of sports shoes. Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 40 (6). pp. 60-67.

Kis, Gergely and Szalay, Kornélia and Takács, Nikoletta and Nagy, Piroska (2008) Az on-line vásárlás vevői elfogadottsága Magyarországon (Adoption of on-line commerce in Hungary). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 39 (12). pp. 16-26.

Berács, József and Gyulavári, Tamás and Heslop, Louise A. and Papadopoulos , Nicolas (2000) An Exploratory Study on the Role of Familiarity in Product Evaluations. In: Marketing in the New Millenium, 23-26 May 2000, Rotterdam, Netherlands.

This list was generated on Thu Dec 14 01:46:01 2017 CET.